Gerdab.IR | گرداب

گزارش خوش خدمتی های برده آمریکایی

تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

اوباما: «از آنجایی که ما چالش هایی که اسرائیل با آن رو به روست را درک می کنیم، من و دولتم امنیت اسرائیل را اولویت اول خود قرار داده ایم.»

بررسی ادبیات سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در لابی ایپک نشان می دهد که وی تا چه حد به این لابی صهیونیستی سرسپرده است.
 
به گزارش گرداب به نقل از کیهان، وی سخنرانی خود در جمع بزرگترین لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا را که 11 هزار صهیونیست در آن شرکت داشتند، این گونه آغاز کرد: «صبح به خیر! رزی! از معرفی بسیار گرمت ممنونم. ولی بیشتر از آن به خاطر دوستی چندین ساله ات متشکرم. وقتی در شیکاگو بودم و تازه وارد سیاست شده بودم، سراغ خیلی ها رفتم و با آنها مشورت کردم ولی رزی یکی از اولین آنها بود. پس از این که وارد سنا شدم، برای اولین بار به اسرائیل رفتم و رزی، تو در آن سفر مهم در سرزمین مقدس پا به پا کنار من بودی و می خواهم از تو به خاطر این دوستی با دوام و محکم و رهبری ات تشکر کنم. دیدن این همه دوستان بزرگ در اینجا واقعا فوق العاده است. می خواهم از اعضای کنگره که امروز در اینجا حضور دارند تشکر کنم که برای حفظ روابط بین ایالات متحده آمریکا و اسرائیل بسیار تلاش می کنند.»

اوباما که به خاطر طرح بازگشت اسرائیل به مرزهای 7619 مورد انتقاد شدید صهیونیست ها قرار گرفته بود، اظهار داشت: «تعهد آمریکا برای تامین امنیت اسرائیل ریشه عمیقی دارد. من آنجا را از نزدیک دیده ام. وقتی با دستم "دیوار غربی" (دیوار ندبه) را لمس کردم و تسبیحم را بین سنگ های باستانی آن گذاشتم، به قرن هایی فکر کردم که کودکان اسرائیلی در آرزوی بازگشت به سرزمین کهن خود بوده اند(!). از آنجایی که ما چالش هایی را که اسرائیل با آن رو به روست درک می کنیم، من و دولتم امنیت اسرائیل را اولویت اول خود قرار داده ایم. به همین دلیل است که ما پیشرفته ترین فن آوری های خود را در دسترس متحدان اسرائیلی خود قرار می دهیم و به همین جهت است که ما علی رغم شرایط نامساعد اقتصادی، بودجه ارتش خارجی خود را به طور بی سابقه ای افزایش داده ایم که شامل حمایت مضاعفی فراتر از کمک های نظامی معمول برای سیستم دفاع ضدموشکی "سپر آهنین" اسرائیل است. پس مطمئن باشید و شک نکنید که ما به حفظ برتری نظامی اسرائیل پایبند خواهیم بود و آن را حفظ خواهیم کرد.»

وی در اثبات بیشتر خوش خدمتی های خود به اسرائیل گفت: «شما همچنین شاهد آن هستید که ما در تلاش خود برای عدم دست یابی ایران به سلاح هسته ای برای حفظ امنیت مشترک مان پایبند هستیم. ما اینجا در آمریکا شدیدترین تحریم ها را علیه حکومت ایران اعمال کرده ایم. شما همچنین شاهد هستید که ما همچنان برای حفظ امنیت اسرائیل و خنثی کردن هرگونه تلاش برای نامشروع جلوه دادن اسرائیل عمل می کنیم و به تعهداتمان پایبند هستیم. گفتم که موجودیت اسرائیل نباید مورد بحث باشد؛ بنابراین وقتی در اجلاس دوربان احساسات ضداسرائیلی به وجود آمد، ما جلسه را ترک کردیم. در مقابل گزارش قاضی گلدستون با قدرت به دفاع از اسرائیل پرداختیم و برخی قطعنامه ها را در سازمان ملل وتو کردیم.»

وی آنگاه درباره دعوت به مذاکرات سازش گفت: «همه ما باید با حقایقی روبرو شویم. تعداد فلسطینی هایی که در کرانه باختری رود اردن زندگی می کنند به سرعت در حال افزایش است و این آمار افراد ساکن در مناطق اسرائیلی و مناطق فلسطینی نشین را از اساس تغییر می دهد. همچنین نسل جدید اعراب در حال تغییر دادن وضع منطقه هستند و دیگر نمی توان صلح را با یکی دو رهبر عرب به صورت جعلی درست کرد... حرکت در جهت منزوی کردن اسرائیل به طور بین المللی و انگیزه فلسطینی ها برای ترک مذاکرات در نبود یک روند صلح معتبر ادامه خواهد یافت تا سرعت بگیرد. برای ما که باید درمقابل فلسطینی ها، کشورهای عربی و جامعه جهانی حربه ای داشته باشیم، مبنای مذاکرات باید موفقیت را تداعی و به ذهن نزدیک کند.»

اوباما در این سخنرانی جالب توجه پس از عقب نشینی از سخنرانی قبلی خود در وزارت خارجه آمریکا مجبور شد به صهیونیست های حاضر در جلسه بگوید: «هیچ چیز جدید و بدیعی در طرح من وجود نداشت»!

یادآور می شود لابی صهیونیستی ایپک بیش از 100 هزار عضو دارد که نوعاً از افراد متنفذ در هیئت حاکمه آمریکا (دولت و کنگره)، شرکت های بزرگ و کارتل های رسانه ای هستند. به گزارش روزنامه هاآرتص، "هاوارد کور"، رئیس ایپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) گفته است: «آمریکا باید میان اسرائیل و فلسطین یکی را انتخاب کند و رفتاری متفاوت و نه یکسان نسبت به اسرائیل و فلسطین داشته باشد نه اینکه با یک روش مشابه با دو طرف همکاری کند.»

"میترا فرهمند"، خبرنگار صهیونیست رادیو فردا که در فلسطین اشغالی اقامت دارد درباره موضع گیری تند نتانیاهو علیه اوباما که باعث عقب نشینی رئیس جمهور آمریکا شد، گزارش داد: «نخست وزیر اسرائیل شامگاه پنجشنبه با رسیدن به آمریکا، در انتظار دیدار جمعه خود با اوباما نماند و در بیانیه ای از این سخنان اوباما ابراز ناخشنودی کرد، زمانی که طرفین دقایقی در برابر دوربین ها نشستند، در حالی که اوباما تلاش داشت بر نقاط اشتراک در مذاکرات انجام شده تأکید بگذارد، نتانیاهو چهار "نه" خود را به اوباما تکرار کرد و در مورد آن نیز توضیحاتی داد که رسانه های غربی آن را اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک و دادن درس تاریخ از سوی میهمان در اتاق کار میزبان توصیف کردند.»

خبرنگار صهیونیست می افزاید: «رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در ایپک، یهودیان آمریکایی و سایر آمریکایی های حامی اسرائیل را با تأکیدهای پی درپی درباره نیازهای امنیتی اسرائیل، هماهنگی با اسرائیل در مورد مقابله با خطرات ناشی از ایران و دادن ساز و برگ نظامی جدید به اسرائیل و لزوم مقابله با حماس و حزب الله چنان هیجان زده کرد که 11 هزار نفر حاضران ایپک ده ها بار و دقایق طولانی برای اوباما کف زدند. سران یهودی گفته بودند که می خواهند در حمایت از اوباما در انتخابات بعدی تجدیدنظر کنند، اما همه سخنانی که پس از حضور اوباما در ایپک از سوی این سران یهودی شنیده شد، در راستای قدردانی از درک اوباما نسبت به نیازهای اسرائیل بود. دقایقی پس از سخنرانی اوباما در ایپک نیز نخست وزیر اسرائیل با صدور بیانیه ای خشنودی عمیق خود را از این اظهارات بیان کرد. رسانه های اسرائیل دوشنبه اعلام کرده اند که اوباما برای تنظیم سخنرانی اش در ایپک با مشاوران نتانیاهو رایزنی کرده بود!»