Gerdab.IR | گرداب

آموزش نظامیان سعودی بحرین از سوی انگلیسی‌ها

تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

نظامیان سعودی اعزام شده به بحرین برای سرکوب مردم این کشور، به وسیله نیروهای انگلیسی در عربستان آموزش دیده و روش‌های سرکوب مردم را فرا گرفته اند.

به گزارش گرداب، روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن در شماره امروز خود گزارشی را در مورد اقرار دولت انگلیس به آموزش نظامیان عربستان سعودی قبل از اعزام به بحرین منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع انگلیس اعتراف کرد که برخی از نیروهای سعودی که قرار بود برای سرکوب قیام مردمی در بحرین به این کشور اعزام شوند، احتمالا به دست نیروهای انگلیسی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید که این اعترافات تناقض‌های موجود درباره دموکراسی در خاورمیانه را روشن می‌کند، چرا که دولت انگلیس پیش از این نسبت به تجاوز به حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی عمیق کرده بود، این در حالی است که تعدادی ازسرکوب کنندگان این شهروندان نظامیان عربستانی هستند که به دست نیروهای انگلیس آموزش سرکوب شهروندان را فرا گرفته‌اند.

این روزنامه در تشریح این تناقضات می‌افزاید که با وجود انتقادات انگلیس از سرکوب مردم در بحرین، "دیوید کامرون"، نخست‌وزیر این کشور هفته گذشته با ولیعهد بحرین در دفتر خود دیدار و گفتگو کرد که این دیدار انتقادات زیادی را در جمع فعالان حقوق بشر به دنبال داشت.

انگلیس گروه آموزش نظامی بزرگی در عربستان سعودی دارد و این هیئت نظامی انگلیس در عربستان، به صورت محرمانه اقدام به آموزش نظامیان سعودی برای مقابله با مردم پیش از اعزام به بحرین کرده‌اند.

"نک هاروی"، وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوال نمایندگان پارلمان از وی در مورد این اخبار گفته است احتمال آموزش نیروهای اعزامی به بحرین به دست نیروهای آموزشی انگلیسی را بعید ندانست.

وی افزود: «وزارت دفاع انگلیس ارتباطات زیادی با عربستان دارد تا سیاست خارجی این کشور را مورد حمایت قرار دهد،‌ این ارتباط آموزش نظامیان ملی سعودی را نیز شامل می‌شود، به همین علت ممکن است نیروهایی که به بحرین اعزام شده‌اند، به دست هیئت نظامی انگلیس آموزش دیده باشند.»