Gerdab.IR | گرداب

صدور مجوز استراق سمع از مردم آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

رئیس‌جمهوری آمریکا قانون بحث‌برانگیز "پاتریوت" را که به نهادهای اجرایی آمریکا اجازه می‌دهد تا تلفن شهروندان آمریکایی را شنود و ایمیل‌های آنها را چک کند، به امضا درآورد و آن را به مدت 4 سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش گرداب، "باراک اوباما" قانون پاتریوت را به مدت 4 سال دیگر تمدید کرد تا به این وسیله نهادهای قانونی آمریکا اجازه داشته باشند تلفن شهروندان آمریکایی را شنود و ایمیل‌های آنها را چک کنند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از نشست گروه 8 موسوم به (G8) در فرانسه اعلام کرد: «من فکر می‌کنم که این ابزاری مهم برای ما است تا بتوانیم برای رویارویی با تهدید تروریست‌ها آماده شویم و به آن ادامه دهیم.»

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما این لایحه را از اروپا با استفاده از ماشین امضای خودکار که دارای یک خودکار بود امضا کرد و امضای واقعی خود را ترسیم کرد.

بر اساس این گزارش، به دنبال 72 رأی موافق در مقابل 23 رأی مخالف مجلس سنا، مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را با 250 رأی موافق در مقابل 153 رأی مخالف درست ساعاتی قبل از اتمام مدت زمان این لایحه آن را به تصویب درآورد.

این قانون در زمان ریاست جمهوری "جرج بوش" به عنوان یک مسئله اضطراری و لازم ضدتروریسم به عنوان یک لایحه در کنگره تصویب شد. این قانون قدرت همه جانبه‌ای را به دولت، جهت کنترل و جاسوسی مردم می‌دهد. این در حالی است که منتقدان می‌گویند، این قانون تعدی به آزادی‏های شهروندی است.