Gerdab.IR | گرداب

عربستان در مقابل ايران به شدت احساس ضعف می‌کند

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

يك مركز پژوهشي وابسته به رژيم صهيونيستي اعلام كرد که رژيم عربستان پس از سرنگوني حسني مبارك از رياست جمهوري مصر احساس تنهايي و شكست مي كند.

به گزارش گرداب، مركز تحقيقات راهبردي بگين- سادات در گزارشي ضمن بررسي قيام هاي مردم منطقه عليه رژيم هاي همسو با آمريكا و اسرائيل نوشت: عربستان سعودي پس از خلع مبارك در مصر بيش از پيش احساس تنهايي مي كند. خاندان حاكم بر عربستان معتقدند انقلاب هاي چند ماه اخير در منطقه آنها را به شدت ضعيف كرده است. آنها بيش از گذشته خود را در مقابله با ايران تنها احساس مي كنند.

اين مركز تحقيقاتي خاطرنشان كرد: عربستان پس از سقوط رژيم حسني مبارك، نگران نزديكي و اتحاد بين مصر و ايران است. اكنون به نظر مي رسد اتحاد كشورهاي عرب به رهبري عربستان و در مقابل ايران فروپاشيده است. مصر كه ديگر در اين اتحاد ضد ايراني حضور ندارد و رژيم بحرين هم به لبه فروپاشي ايستاده است. آمريكا هم موقعيت متزلزلي دارد.

در گزارش مركز پژوهشي اسرائيلي همچنين تصريح شده است: عربستان قبل از شروع انقلاب هاي منطقه تصور مي كرد هدايت اتحاد كشورهاي عرب سني را در خاورميانه به دست دارد و مورد حمايت آمريكا نيز واقع است اما سياست هاي متزلزل دولت اوباما در قبال انقلاب هاي عربي و عدم حمايت كافي او از مبارك در مصر، تمام تصورات دولت عربستان را برآشفت و باعث خشم عربستان شد. اكنون حمايت آمريكا از رژيم هاي استبدادي منطقه دشوارتر شده است.

منبع: کیهان