Gerdab.IR | گرداب

52 درصد خانه های آمریکا مجردی است

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

آمارها در آمریکا نشان می دهد که ازدواج ها به سرعت رو به کاهش است و 52% ساکنان خانه های آمریکا مجردی زندگی می کنند و زوج‌هایی که بدون ازدواج در یک خانه زندگی می کنند 25% افزایش داشته اند.

به گزارش گرداب، آمارها نشان می دهد که در اکثر خانه های آمریکا افراد مجرد زندگی می کنند و ازدواج ها به سرعت رو به کاهش است. دولت آمریکا می گوید دیگر در اکثر خانه های کشور زوج های ازدواج کرده زندگی نمی کنند.

در 1950 در بیش از سه چهارم خانه های آمریکایی زن و شوهر و یا زوج های ازدواج کرده زندگی می کردند. اما اداره آمار آمریکا گزارش داد که سال گذشته برای اولین بار این رقم به کمتر از نصف و به 48 درصد رسیده است.

تعداد خانواده های هسته ای -‌پدر و مادر و فرزندان‌- در حال حاضر فقط یکی از هر پنج واحد مسکونی را شامل می شود. این رقم در دهه گذشته حدود یک چهارم بوده است.

در آمریکا تعداد زوج هایی که ازدواج نکرده اند ولی با هم زندگی می کنند، افزایش 25 درصدی نسبت به دهه گذشته داشته است.

تحلیلگران می گویند زنان و مردان با چشم انداز نامشخص اشتغال، معمولا تا زمانی که از آینده اقتصادی خود اطمینان نیابند، برای ازدواج تامل می کنند.

اگر چنین روندی در آمریکا ادامه یابد، در صورت درنظر نگرفتن جمعیت مهاجران، از لحاظ جمعیتی آمریکا رو به اضمحلال است و  چنین سبک زندگی به انحطاط خواهد انجامید.

منبع: مشرق