Gerdab.IR | گرداب

بازگشت خاتمی؛ احياي جريان نفاق

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

جاسوس سابق "كا گ ب" شوروي در حزب توده كه پس از فرار به اروپا به آيين ليبرال دموكراسي گرويد، از تحركات خاتمي براي بازگشت به فضاي سياسي و احياي جريان نفاق استقبال كرد.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، محسن حيدريان، عضو مركزيت حزب منحله توده ضمن تحليلي آشفته و مغلوط در سايت ايران امروز نوشت: برخي رفتارهاي جديد احمدي نژاد در تضاد با شعارهاي اسلامي، ضدآمريكايي و عدالت خواهانه و معطوف به ولايت فقيه قابل ارزيابي است. تحول از بنيادگرايي اسلامي به ايرانگرايي، از مستضعف گرايي به جلب طبقه متوسط و مهمتر از همه تحول در زمينه ولايت فقيه و نوع نگاه به آمريكا تحول مهمي خواهد بود.

وي آنگاه با تخطئه احمدي نژاد نوشت: مشاوران وي بايد او را در جهت دست درازكردن به سوي اصلاح طلبان به عنوان متحدان تازه براي چالش با روحانيت و نيز براي مقابله با رهبري كمك مي كردند، اما عملكرد او نشان مي دهد بي مايه فطير است اين موضوع باورپذير نيست.

اين جاسوس چندجانبه در عين حال يادآور مي شود: با اين حال درگيري كم سابقه باعث زير سؤال رفتن اعتبار نظام مي شود و از سوي ديگر باعث تقويت موضع مخالفان و اصلاح طلبان مي شود. در چنين فضايي، تلاش خاتمي و درخواست بخشش دو طرف مناقشه انتخابات سال 88 اهميت مي يابد. هاشمي نيز با موضع گيري هاي به موقع و ميانجي گرانه [؟!] ايفاي نقش مي كند. ترجمه رفتار اين دو به معناي تلاش براي تجديد آرايش سياسي است. مهمترين اثر سياسي اين رويكردها در بحبوحه اختلاف در درون حاكميت، گشايش فضا به نفع جريان مخالف است. همچنين شايد از اين طريق بتوان قدرت ولايت فقيه را محدود كرد [!] با اين روند اگر بخش مهمي از اصولگرايان معتدل هم به اين راه حل بپيوندند، خواست هاي زيادي از جريان مخالف مي تواند به واقعيت بپيوندد.

اين تحليل اگرچه از سر توهم مطلق نوشته شده، اما نشان مي دهد كه عناصر مزدور و ضدانقلاب كه نوعا جريان هاي مرده و تاريخ مصرف گذشته- حتي از نگاه سرويس هاي جاسوسي غرب- محسوب مي شوند، با مشاهده برخي اختلاف هاي به دور از منطق و قانون، تا چه حد سر ذوق مي آيند و آن وقت يك كاسه ماست را برمي دارند و هم مي زنند تا يك دريا دوغ درست كنند.