Gerdab.IR | گرداب

سكوت ماشين‌هاي تبليغاتي غرب در مقابل زلزله سازمان اطلاعات ايران

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

رسانه های غربی ترجیح می دهند یا به اقدام ایران در انهدام شبکه جاسوسی عنکبوتی توجه نکنند و يا با شرمندگي در مورد آن سکوت کنند؛ اين رسانه ها با انكار اين امر در واقع نمي خواهند چنين شکستي را بپذيرند.

در حاليكه 10 روز از موفقيت چشمگير سازمان اطلاعات ايران و سربازان گمنام امام زمان عجلارواحنافداهدر انهدام شبكه جاسوسي سازمان سيا مي گذرد، رسانه هاي غربي به عنوان ماشين هاي تبليغاتي غرب در مقابل اين اقدام سكوت اختيار كرده اند ولي اين سكوت خود معناهاي بسياري دارد.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، وقتي 31 ارديبهشت ماه وزارت اطلاعات ايران در بيانيه اي از انهدام شبکه بزرگ جاسوسي متشکل از 30 نفر خبر داد که براي سازمان جاسوسي آمريكا كار مي‌کردند، واکنش رسانه‌هاي غربي بسيار متعجبانه بود.

آنها ابتدا به گفتن جمله کوتاه "باور نمي کنيم" بسنده كرده و بعد شروع به شرح دلايل کردند.

جالب‌ترين نکته واكنش رسانه ها اين بود که آنها فقط تعداد عوامل دستگير شده را انكار مي كردند و نه خود ماجراي جاسوسي آمريکا عليه ايران را.

اين انكار آنها در حالي صورت مي گيرد كه شبکه جاسوسي 30 نفري از نظر استانداردهاي جامعه اطلاعاتي جهاني چيز قابل توجهي نيست و در تاريخ سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا شبکه هاي جاسوسي به مراتب بزرگتري وجود داشته اند که در خاک خود اين کشور فعاليت مي‌کرده اند.

هرچند برخي کارشناسان يادآور مي شوند که فعاليت جاسوسي گسترده با ابعاد جنگهاي اول و دوم جهاني و جنگ سرد وسيع آمريکا و شوروي تطابق داشته، در اين جا نکته اي وجود دارد که رسانه ها ترجيح مي دهند يا به آن توجه نکنند و يا با شرمندگي در مورد آن سکوت کنند؛ اين رسانه ها با انكار اين امر در واقع نمي خواهند چنين شکستي را بپذيرند.

ضعف سرويس هاي اطلاعاتي غربي در ايران هر روز بيشتر نمايان مي شود و بهترين گواه اين گفته شکست‌هاي پياپي سرويسهاي اطلاعاتي آمريکا و انگليس در ايران طي چند ماه اخير است.

مقامات آمريکا اين حقيقت را پنهان نمي کنند که طي 32 سال بعد از انقلاب اسلامي ايران سازمانهاي اطلاعاتي آنها جنگ سردي عليه اين کشور راه انداخته اند که به خصوص در اين اواخر با گسترش فعاليت خرابکارانه و جاسوسي دو متحد نزديک آن يعني انگليس و اسرائيل همراه شده است.

در واقع فعاليت جاسوسي به عامل مهمي در تعيين تاريخ براي غربي ها تبديل شده است.

با توجه به چنين فعاليت جاسوسي گسترده اي بايد گفت برخلاف اظهارات مدافعان ساده دل حقوق بشر تعداد مخبران سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا در ايران به مراتب بيشتر است.