Gerdab.IR | گرداب

هاآرتص: باید از تفکر صهیونیسم رها شویم

تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۰

یکی از تحلیلگران برجسته یک روزنامه صهیونیستی طی مقاله‌ای نوشت که به خاطر آینده پسران و دخترانمان باید از تفکر صهیونیسم رهایی یابیم.

به گزارش گرداب، "اسحاق لاور"، تحلیلگر اسرائیلی، در مقاله‌ای در روزنامه "هاآرتص" نوشت که چهل‌وپنجمین سال اشغال (اراضی سال 1967) آغاز شد.

سیاستمداران زیادی در اسرائیل بودند که بر ضرورت عقب‌نشینی از مناطق اشغالی سال 1967 تاکید کردند و احزاب زیادی استدلال‌هایی در این باره ارائه کردند.

اما همانطور که به طور یک قانون در آمده، استدلال‌ها نقش اساسی در سیاست‌ها ایفا نمی‌کند و دولتمردان اسرائیل تنها تلاش می‌کنند با سخنانی اقدامات خود را توجیه کنند. به طور مثال این ادعا که اسرائیل در سال 1967 با تهدید موجودیت مواجه بوده یک دروغ تبلیغاتی است.

این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه مقاله خود نوشت: ما همچنان در کرانه‌باختری باقی‌ مانده‌ایم جایی که "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل، ما را با منطق دوگانه خود به پیش می‌برد و می‌گوید اینجا سرزمین پدران ما است و حماس نیز به فرودگاه بن‌گوریون حمله خواهد کرد. بین این دو استدلال هیچگونه ارتباطی وجود ندارد. به عنوان یک قاعده، استدلال‌های دوگانه به عنوان پشتیبانی برای تقویت ضعف‌های یکدیگر به شمار می‌آید.

اندیشه "سرزمین اسرائیل" یک توهم است
اسحاق لاور تاکید می‌کند که "سرزمین اسرائیل" یک توهم است. عقب‌نشینی از بخشی از آن به عنوان یک امتیازدهی از سوی کسانی به شمار می‌آید که از ایده سرزمین اسرائیل حمایت می‌کنند. اما تنها امتیازدهی که نیاز داریم آن را انجام دهیم آن است که حتی با بازگشت به مرزهای سال 1967 ادعاهایی در این باره که اینجا سرزمین ما است و ما حق زندگی در آن داریم را رها کنیم.

این تحلیلگر اسرائیلی ادامه داد: رهایی از "صهیونیسم" جمله بدی نیست. در هر شرایطی، دروغ‌هایی که امروز پشت صهیونیسم درباره موضوع آب، شهرک‌سازی و روابط استراتژیک با آمریکا وجود دارد، تشنه توجیه موجودیت خود است.

اسحاق لاور در پایان نوشت: اگر پدران ما درباره افسانه (سرزمین اسرائیل) اشتباه کردند ما باید به خاطر پسران و دخترانمان از آن فاصله بگیریم. ما به خاطر خودمان باید ازصهیونیسم رها شویم.

منبع: فارس