Gerdab.IR | گرداب

دستورالعمل ویژه یک موسسه ضد ایرانی:

انتخابات مجلس، فرصتی برای براندازی نظام است

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

موسسه ای که در زمینه آموزش براندازی خاموش فعال است، به تازگی دست به انتشار جزوه ای آموزشی به منظور براندازی جمهوری اسلامی در شرایط انتخابات مجلس سال جاری زده است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، موسسه ای که در زمینه آموزش مبارزات بدون خشونت (براندازی خاموش) فعال است، به تازگی دست به انتشار جزوه ای آموزشی به منظور براندازی جمهوری اسلامی در شرایط انتخابات مجلس سال جاری زده و در این جزوه سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که چگونه می توان انتخابات را تبدیل به کارزاری علیه حکومت کرد؟

این موسسه بنا به اعتراف خود، قصد دارد با فعال سازی ظرفیت های جامعه مدنی و آموزش مبارزه بدون خشونت در ایران، از انتخابات مجلس در اسفندماه سال 1390 به عنوان فرصتی مناسب برای براندازی جمهوری اسلامی بهره ببرد؛ چرا کهطبق یکی از اساسی ترین آموزه های این موسسه، در بسیاری از حکومت ها، معترضین صرفا در  زمان  انتخابات موفق به  تغيير و براندازی  نظام ها  شده اند.
 
در این جزوه آموزشی آمده است: با اشاره به تجربه کشورهایی که تاکنون موفق شده اند در شرایط انتخاباتی، حکومتهای خود را پایین کشیده یا آنها را وادار به تسلیم کنند، این جزوه می کوشد تا نشان دهد که حکومتها در مقابل انتخابات منفعل و ناتوانند.

همچنین موسسه مذکور در توضیحات این جزوه آموزشی آورده است: این موسسه با توجه به حساسیت های انتخابات اسفندماه نمایندگان مجلس، به این سوال عمومی پاسخ می دهد که چگونه می توان انتخابات را تبدیل به کارزاری علیه حکومت کرد.

این موسسه در جزوه آموزشی خود، "برخی  روشهای پيشنهادی در مقطع انتخابات" را اینگونه بر می شمرد:
 
طرح معضلات، آسیب ها و بی عدالتیهای اجتماعی در جامعه
* حضور در جلسات و ستادهای انتخاباتی و تبدیل آنها به محلی برای زیر سوال بردن نظام انتخاباتی
 
* استفاده از روش های نمادین برای نشان دادن اعتراض به انتخابات، مانند: نصب پوستر، دیوار نویسی ، تجمع و راهپیمایی
 
* استفاده از همه ابزارها مانند طنز، شعر، کلیپ و... برای تمسخر انتخابات و ترویج مسئولیتهای شهروندی از طریق پخش دفترچه، جزوه، سی دی و ...
 
* باید دائمی، پیوسته و با روش‌های جدید و جذاب، مخاطبان بیشتری را نشانه گیری کرده و اقشار بیشتری را در گستره خود گنجاند.
 
* فراموش نکنید: بسياری از  فعاليتها  آثار  و  نتایج  خود  را  در  بلندمدت  نشان  می دهند.

در این جزوه همچنین تاکید می شود که:

در مقطع  انتخابات، چه زمانی برای  اقدام دسته جمعی عليه  حکومت مناسب است؟
پاسخ:
1. وقتي که  به صورت  نمادین  نامزدی  را  کاندید  کرده  و  برای  او  تبليغ  می شود،  اما  کاندیداتوری او  از  طرف  حکومت  رد صلاحیت  می شود.

2. وقتي که  شروطی از  قبل  به  عنوان  پيش  شرط  حضور  در  انتخابات  مطرح  شده اما از  سوی  حکومت  پذیرفته  نمی شود.

3. وقتي که  نشانه های  تقلبی  گسترده  وجود دارد یا تقلبی  قابل  توجه  صورت  گرفته است.

موسسه مذکور در پایان، نتایج این برنامه ریزی و استراتژی های خود را اینگونه توصیف می کند: حکومت برای  انجام  تغييرات بيشتر تحت  فشار قرار  گرفته و اختلافات و بحران های آن شدیدتر  می شود و توازن  قوا به نفع شما تغيير می کند.

و در آخر می افزاید: انتخابات فرصتی برای تغییر است. این فرصت را از دست ندهیم.

معرفی این موسسه
این موسسه خود را اینگونه معرفی می کند: در چند دهه اخیر، مردم ایران نیز رفته رفته با مبارزات مدنی مسالمت آمیز بیش از پیش آشنا شده و توانسته اند گام‌های موثری در مسیر دستیابی به خواست خود که استقرار دموکراسی است، بردارند. با این حال این پرسش همواره مطرح است که آیا ما ایرانیان، توانسته ایم از تمامی پتانسیل‌های مدنی مسالمت آمیز استفاده کنیم؟ آیا این تلاش‌ها کافیست؟ با تاکید بر این رویکرد است که موسسه ما می کوشد تا با طراحی و اجرای شیوه های ابتکاری آگاهی بخش و جذاب برای گذار به یک جامعه مدنی بشتابد.

در میان جمع ما روزنامه نگاران، فعالین حقوق بشر و فعالین مدنی و سیاسی وجود دارند که بر اساس تخصص و نوع پروژه هایی که در دست است، همکاری هایی لازم را با این موسسه خواهند داشت.

این موسسه، یک نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی است! کشورهای هدف این موسسه ابتدا ایران و سپس خاورمیانه است.

این موسسه اهداف این پروژه را اینگونه توصیف می کند:

الف- ترویج، آموزش و گسترش شناخت روش‌های بدون خشونت و مدنی برای گذار به دموکراسی (تغییر حکومت) با ایجاد یک سیستم آموزشی مستمر و دائم و با روشهایی جدید و جذاب

ب- توانمندسازی شهروندان ایرانی برای عبور از سانسور

ج- آموزش و گسترش شناخت اعلامیه جهانی حقوق بشر