Gerdab.IR | گرداب

وزیر کشور انگلیس در گفتگو با دیلی تلگراف؛

انگلیس، بودجه گروه‌های اسلامی دانشگاه‌ها را حذف کرد

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

"ترزا می" عضوگیری گروه های اسلامی در دانشگاه ها را به عنوان "خطر ویژه" دانسته و قطع بودجه آنها را مقابله با افراطی گری خواند.

"ترزا می"، وزیر کشور انگلیس در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت که دولت این کشور قصد دارد بودجه گروههای اسلامی فعال در دانشگاه ها از جمله "فدراسیون جوامع اسلامی دانشجویان"را به اتهام "افراطی گری" و "مبارزه با تروریسم" قطع کند.

 به گزارش گرداب به نقل از مشرق، وزیر کشور انگلیس در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت که دولت این کشور قصد دارد بودجه گروههای اسلامی را قطع کند.

بنا بر اظهارات "ترزا می"، انگلیس این اقدام را به بهانه مقابله با افراطی گری و مبارزه با تروریسم انجام می دهد.

دولت انگلیس تاکنون بودجه 20 موسسه را در این راستا قطع کرده و "فدراسیون جوامع اسلامی دانشجویان" یکی از این گروه های اسلامی است که با این قطع بودجه مواجه شده است.

وزیر کشور انگلیس همچنین در ادامه اظهاراتش در دیلی تلگراف، از عضوگیری گروه های اسلامی در دانشگاه ها تحت عنوان "خطری ویژه" یاد کرد و گفت که دولت انگلیس در این زمینه خود را با ۴۰ دانشگاه مواجه می داند.

این اتهام در حالی مطرح می شود که قرار است برنامه راهبردی جدید دولت انگلیس در زمینه مقابله با تروریسم منتشر شود. در این سند راهبردی در مورد "فدراسیون جوامع اسلامی دانشجویان" و بی میلی این نهاد برای مقابله با آنچه افراط‌ گرایی نامیده می شود ابراز نگرانی شده است.

ضمن آنکه ترزا می، دانشگاه های این کشور را به "بی خیالی" در "مقابله به اسلام گرایی" که آن را "افراطی گری" می خواند متهم کرده است. انجمن معاونان روسای دانشگاههای انگلیس در واکنش به این سخنان وزیر کشور اعلام کرده است که "هیچ مدرکی" مبنی بر "بی خیالی " دانشگاهها در برابر افراط‌ گرایی وجود ندارد.