بر اساس اعلام مرکز تدوین آییننامههای رسانهای در فرانسه، مجریان رسانههای دیداری و شنیداری این کشور، نباید نام توییتر و فیسبوک را بر زبان بیاورند.
به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري آلمان، خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیونهای فرانسه از اين پس دیگر حق ندارند نامی از توییتر و فیسبوک در این رسانهها ببرند.
"متیو فریزر"، نویسنده معتقد است این جلوهای از روحیه مبارزه فرانسویها با نمادهای سلطه جهانی انگلوساکسونها است که این بار در قالب قانون سر برآورده است و طراحان آن، پشت تفسیرها و تحلیلهای قانونی سنگر گرفتهاند.
فرانسویها با استناد به یک قانون مصوب در ۲۷ مارس ۱۹۹۲ این ممنوعیت را اعلام کردهاند. بر اساس این قانون، تبلیغ و ترویج شرکتهای بزرگ تجاری در شبکههای رادیویی و تلویزیونی ممنوع است.
در نگاه دولت فرانسه، حتی اگر برنامهای بخواهد صفحه فیسبوک یا توییتر خود را معرفی کند، ناخودآگاه برای ترویج این پلتفرمهای اجتماعی تلاش میکند و باید از این کار خودداری کرد.