Gerdab.IR | گرداب

وزیر سابق امور خارجه رژیم صهیونیستی:

نتانياهو و باراك براي اسرائيل خطرناك هستند

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

رئيس حزب "كاديما" بزرگ‌ترين حزب معارض رژيم صهيونيستي نخست‌وزير و وزير جنگ اين رژيم را براي آينده آن خطرناك توصيف كرد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "زيپي ليوني"، وزیر سابق امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت"، گفت: «"بنيامين نتانياهو" و "ايهود باراك" براي اسرائيل خطرناك هستند. نتانياهو مي‌خواهد اسرائيل را به مرزهاي سال 1948 يعني دولت دو مليتي و عدم تشكيل "دولت يهودي" بازگرداند.»

وي افزود: «اسرائيل منزوي شده است و اين انزوا به امنيت آن لطمه مي‌زند. اسرائيل مشروعيت انجام عمليات نظامي را از دست داده است.»

وي اظهار داشت: «نتانياهو اقدامي براي تغيير اين وضعيت انجام نمي‌دهد. اسرائيل از زمان تاسيس خود امروز در بدترين وضعيت قرار دارد و اگر ما به نتانياهو مي گوئيم كه درگيري بر سر مرزهاي سال 1967 نيست، بلكه بر سر مرزهاي 48 است؛ زيرا اوست كه ما را به اين سمت سوق مي‌دهد.»

ليوني تصريح كرد: «سياستي كه نتانياهو و باراك در پيش گرفته‌اند محكوم به شكست است و از آنچه رخ خواهد داد ممانعتي نمي‌كنند، بنابراين رؤياي "دولت يهودي اسرائيل" در خطر است و نتانياهو نيز هيچ تصميمي نمي‌گيرد.»

وي در ادامه از نتانياهو خواست تا وارد مذاكرات با فلسطينيان شود و تاكيد كرد: «بايد مذاكرات در روزهاي آتي و خيلي زود آغاز شود و من هم از لحاظ سياسي از آن حمايت خواهم كرد.»