Gerdab.IR | گرداب

زد و خورد درون اسب تروای اپوزیسیون

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

انتشار تحليلي از طنزنويس خارج نشين نشريات زنجيره اي كه اپوزيسيون را دعوت به عبرت گرفتن از رفتارهاي هيجاني كور مي كرد، دور تازه اي از زد و خوردها را در درون اسب ترواي اپوزيسيون كليد زد.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، ابراهیم نبوی كه اكنون در بروكسل روزگار مي گذراند بهمن سال 88 به خاطر دفاع از پروژه "اسب تروا براي 22 بهمن و فتح ميدان آزادي!" مورد شماتت فراوان گروهك هاي اپوزيسيون قرار گرفت.

وي چند روز پيش از موضع دعوت به عقلانيت و خردورزي درآمده و نوشته بود كه با هزار نفر نمي شود در ايران انقلاب درست كرد و تتمه مخالفان را براي آسيب ديدن به خيابان فرستاد، چرا كه شرايط انقلاب اصلاً فراهم نيست.

انتشار اين رهنمود آن هم از جانب كسي كه خود باعث به تله افتادن شماري از افراد ميداني گروهك ها شده بود، لج برخي از عناصر وابسته به اپوزيسيون را درآورد چنان كه يكي از همكاران بالاترين با قلمي طعنه آميز و آميخته به اغلاط املايي تعمدي نوشته است: «آقاي نبوی گويا خارج نشيني بر شما هم اثر كرد و اون محسن سازگارايي كه فرمان فتح راديو تلويزيون را در 22 بهمن 1388 داده بود!! شما را از راه به در كرد! صد رحمت به اسب ترواي شما.

اگه يه ميليون آدم ميومد، حرف شماها واقعن عملي مي شد. اشكال كار شما اين بود كه آرزو را واقعيت تصور كرده بوديد و درجه التهاب را اشتباه خانده بوديد و چه دكتر خترناكي! در حالي كه رهبران شاخه مسلمانان رحماني و دمكرات جنبش سبز كه اصلن طرح راه پيمايي 25 بهمن، ايده آن ها و مشاورينشان بود، دعوت به سكوت مي كردند. از خودت بگير تا برسي به آقا محسن و مريم و مسعود مرده و بني صدر و سلطنت طلب و غيرو. همه گفتيد برويد بيرون و تا پيروزي به خانه برنگرديد و دو شاخ گنده نصيب ما كرديد در همان روز 25 بهمن... البته شما اگر عمرن گفته باشيد لنگش كن.»

طعنه اخير بالاترين اشاره به آخرين نوشته نبوي در روزنت است كه با لحني آميخته به غلط كردم اذعان داشت، وقتي مي نويسد لنگش كن، مورد اعتراض واقع مي شود و وقتي هم مي نويسد لنگش نكن، باز مورد اعتراض و ناسزا قرار مي گيرد!