Gerdab.IR | گرداب

افشای بيشتر گزارش‌های شکنجه در بحرين

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

نقض حقوق بشر در بحرين که با شکنجه مخالفان بازداشت‌شده از سوي نيروهاي دولتي و نظاميان سعودي همراه است، بر خشم و اعتراض مردم اين کشور افزوده است.

به گزارش گرداب، آيات القرمزي يکي از زنان شاعره بحريني است که در بازداشت نيروهاي امنيتي رژيم به سر مي‌برد و به شدت از سوي نيروهاي امنيتي از ناحيه صورت با کابل الکتريکي مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

اعضاي خانواده القرمزي مي‌گويند، زندان‌بانان وي را مجبور کرده‌اند با دست‌هاي برهنه سرويس‌هاي بهداشتي کثيف زندان را تميز کند.

اين بانوي 20 ساله و فعال سياسي بحريني، پس از خواندن يکي از اشعارش در محکوميت سرکوب مردم در بحرين، از سوي نيروهاي رژيم به اتهام تحريک ناآرامي‌ها و توهين به خاندان پادشاهي آل‌خليفه بازداشت شده است.

فعالان حقوق بشر مي‌گويند، القرمزي پيش از اين در دادگاه نظامي محاکمه شده و دوران بازداشت به شدت تحت شکنجه قرار گرفته است.

هزاران تن از مخالفان ضدرژيم بحرين از اواسط ماه فوريه 2011 با برپايي تظاهرات و اعتراض، اصلاحات سياسي و برقراري نظام پادشاهي مشروطه را در اين کشور خواستار شدند.

معترضان بحريني در پي اقدامات سرکو‌ب‌گرانه مرگ‌بار رژيم عليه اعتراضات مردمي، بر پايان حاکميت خاندان آل خليفه در اين کشور تاکيد کردند.

تاکنون ده‌ها تن در جريان سرکوب معترضان به دست نيروهاي امنيتي رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود کشته و بسياري از معترضان از جمله پزشکان و روزنامه‌نگاران بازداشت شده‌اند.

همچنين، با وجود لغو قانون وضعيت فوق‌العاده در بحرين که ابتدا در ماه مارس وضع شد، رژيم اين کشور همچنان به سرکوب فعالان سياسي و تظاهرکنندگان مخالف دولت ادامه مي‌دهد.

علي‌رغم تداوم سرکوب فعالان سياسي و تظاهرکنندگان به‌دست نيروهاي رژيم، روز شنبه (21 خرداد، 11 ژوئن)، تظاهرکنندگان بحريني با هدف دستيابي به اصلاحات سياسي در روستاي سار واقع در غرب منامه پايتخت بحرين تظاهرت کردند.

در همين حال، قطعه فيلم جديد منتشر شده از اوضاع بحرين، نشان مي‌دهد که نيروهاي امنيتي بحرين با حمايت نظاميان عربستاني به زنان و کودکان در روستاي الدراز حمله مي‌کنند و در درگيري با جوانان روستاي الدراز به روي آنان آتش گشوده‌اند.

منبع: پرس تی‌وی