Gerdab.IR | گرداب

جلسه رسيدگی به پرونده شهادت غلام كبيری تجديد شد

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

جلسه محاكمه متهم به قتل شهيد حسين غلام كبيري، اولين شهيد فتنه 88 صبح روز سه شنبه برگزار اما براي انجام تحقيقات بيشتر تجديد شد.

به گزارش گرداب، جلسه محاکمه قاتل شهید حسین غلام کبیری، اولین شهید حوادث فتنه سال 88، از دقایقی قبل در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عزیز محمدی آغاز شد.

حسین غلام‌کبیری، بسیجی جوانی بود که در تاریخ 25 خرداد سال 88 در منطقه سعاد‌ت‌آباد از سوی خودروی پرایدی مورد حمله قرار گرفت و یک روز بعد در یکی از بیمارستان‌های تهران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

حسين غلام كبيري بسيجي جواني بود كه در تاريخ 25 خرداد سال 88 در منطقه سعادت آباد از سوي خودروي پرايد مورد حمله قرار گرفت و يك روز بعد در يكي از بيمارستانهاي تهران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسيد.

در ابتداي جلسه ديروز، سيدرضايي، نماينده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده مانند شكايت اولياي دم، نظريه پزشكي قانوني، گزارش پليس آگاهي و اظهارات شهود، خواستار مجازات متهم به اتهام مباشرت در قتل عمدي شد. اولياي دم نيز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.

در ادامه جلسه، متهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه اتهام قتل را قبول ندارد گفت: «من تنها اشتباهي كه كردم اين بود كه بدون گواهينامه رانندگي كردم و كسي را هم نكشتم.»

متهم در حالي مدعي بود در زمان وقوع قتل، بازداشت و در كلانتري سعادت آباد بوده است كه هيچ مدركي كه اين ادعا را اثبات كند در پرونده وجود ندارد.

بعد از اظهارات متهم مبني بر اينكه به هيچ وجه اتهام قتل را قبول ندارد، تعدادي از شاهدان حادثه اعم از دوستان متهم، دوستان مقتول و يك مامور نظامي كه در صحنه حادثه حاضر بودند، در جايگاه قرار گرفته و اظهاراتي را درباره مشاهدات خود بيان كردند.

بعد از اظهارات متهم، شاهدان و وكيل مدافع متهم، قاضي عزيز محمدي رياست شعبه 71 دادگاه كيفري استان ختم جلسه را اعلام و براي انجام تحقيقات بيشتر، دستور تجديد جلسه رسيدگي به پرونده را صادر كرد.

بنابراين گزارش، پيش از آغاز جلسه دادگاه، در هنگام ورود متهم به سالن، خانواده شهيد غلام كبيري كه وي را تاكنون نديده بودند به اعتراض پرداختند و با فحاشي متهم به خانواده شهيد، درگيري مختصري رخ داد كه با واكنش ماموران يگان انتظامي مجتمع قضائی خاتمه يافت.

منبع: فارس