به گزارش
گرداب، انديشكده شوراي آتلانتيك در خبري اعلام كرد: يك مقام ناتو از استفاده اين ائتلاف از اطلاعاتي كه از شهرهاي مصراته، اجدابيا و طرابلس از طريق توييتر درباره تحرك مخالفان و محل اصابت موشك هاي ناتو دريافت مي شود استفاده مي كند. وي افزود شبكه هاي اجتماعي به اين ائتلاف در جمعآوري اطلاعات كمك ميكند.
اين مقام ناتو كه نخواست نامش فاش شود افزود كه توييتر ابزار كارآمدي براي دريافت اطلاعات است، گرچه اطلاعات دريافتي با منابع اطلاعاتي قابل اطمينانتر قبل از اينكه روي آنها تصميم گيري اجرايي شود، بررسي و چك مي شود.تویيتر يك سرويس ميكرو بلاگينگ است كه با شعار "چهكار ميكنيد؟" پا به عرصه وجود گذاشت. ميكرو بلاگ نوعي از وبلاگهاست كه به شما امكان مي دهد متن هاي كوتاه در مورد زندگي خود را بنويسيد و آنها را براي دوستان و مشاهدهگرهاي علاقهمند به صورت پيام متني، پيام فوري، ايميل يا از طريق شبكه بفرستيد. تویيتر معروفترين سايت سرويس دهنده در اين مورد است كه در ماه مارس 2006 از سوی شركت "آبويس كورپ" در سان فرانسيسكو بنياد نهاده شد.
گفته مي شود "جك دورسي"، "اسحاق استون" و "اون ويليامز" در سال 2006 ميلادي موسسان اين شبكه با سه هدف اصلي اقدام به راهاندازي شبكه توتيتر کردند:
1- ايجاد روش ارزانتر و آسانتر براي فرستادن پيامك به تعداد زيادي از افراد به منظور استفاده در تبليغات، ارتباطات اجتماعي و در كنار آن تشويق به استفاده بيشتر از سرويس پيامك و در نتيجه درآمدزايي براي شركت هاي ارتباطات.
2- استفاده از فرهنگ دنبال كردن افراد معروف كه در كشورهاي غربي به صورت هدفمند تبليغ مي شود به منظور جلب توجه تبليغاتچيهاي هاليوودي.
3 - در راستاي فرهنگ عريانگري غربي (كه در سال هاي اخير موج جديد آن در ساختمان سازي با پنجره هاي بلند و بدون پرده و مدهاي لباس جديد غربي و... مشاهده كرديم) كه هدف آنها عادت دادن مردم دنيا به اين فرهنگ عريانگري است، اينكه مردم كارهاي خود را لحظه به لحظه گزارش داده و چيزهايي كه از سوی ساير سايت هاي ارتباطات اجتماعي غيرقابل اكتشاف بود بدين وسيله از مردم استخراج کرده و در اختيار سازمان هاي اطلاعاتي غربي قرار دهند.
منبع:
فارس