Gerdab.IR | گرداب

هراس صهیونیست‌ها از تظاهرات مردم فلسطین در سپتامبر

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

صدها تن از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با شرکت در رزمایش خود را برای مقابله و سرکوب تظاهرات احتمالی فلسطینیان در ماه سپتامبر آماده کرده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از برنا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارش خود در این زمینه آورده است: «در شرایطی که قرار است به ‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در ماه سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شود، پلیس اسرائیل رزمایش فشرده ای را به مدت سه روز در جنگل حدید در نزدیکی ناحیه مودیعین انجام داده است.»

بر اساس این گزارش، در این رزمایش که روز گذشته به پایان رسیده است، واحدهای ویژه پلیس، پلیس مرزی و سگ‌های پلیس به تمرین پرداختند و برخی از افسران پلیس نیز نقش تظاهرات کنندگان را ایفا کردند.

در همین حال، قرار است تل‌آویو در آینده‌ای نزدیک رزمایش بزرگ‌تری با نام "نقطه عطف 5" با شرکت سربازان و سرویس‌های امنیت و نجات رژیم صهیونیستی برگزار کند.

پیش‌تر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود که از مجمع عمومی سازمان ملل خواهد خواست تا در نشست ماه سپتامبر خود کشور فلسطینی را به‌ رسمیت بشناسد.

این در حالی است که تاکنون بیش از 100 کشور جهان به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را بر اساس مرزهای 1967، به‌رسمیت شناخته‌اند.

کارشناسان می‌گویند، گرچه به نظر می‌رسد فلسطینیان از حمایت اکثریت اعضای مجمع عمومی برخوردار باشند، اما نمی‌توانند در شورای امنیت سازمان ملل که آمریکا همواره اقدامات ضد اسرائیلی را وتو می‌کند، موفق شوند.