Gerdab.IR | گرداب

هشدار درباره وضع زنان بحرینی در زندان‌ها

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

مرکز حقوق بشر بحرین از اقدام نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به شکنجه شمار زیادی از زنان بحرینی، بدرفتای، بازداشت و تهدید آنان به علت مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز، گزارش جدیدی منتشر کرد.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، این مرکز از حکومت بحرین خواسته است بر اساس پیمان‌های بین المللی به کرامت زنان احترام گذارد.

"سمیر بصیری" گزارشگر العالم در گزارشی گفت: «مرکز حقوق بشر بحرین در گزارش جدیدی درباره سرکوب، شکنجه، بازداشت و تهدید زنان بحرینی تاکید کرده است حقوق زنان بحرینی به علت مخالفت آنان با رژیم آل خلیفه در سطح گسترده ای نقض می شود.»

در این گزارش آمده است: «حکومت بحرین که خودش را در بین نیروهای اجتماعی ترقی خواه در ارتباط با دموکراسی و حقوق زنان به عنوان یک کشور آزاد نشان داده بود به شدت از این موضع خود در چند ماه گذشته با توجه به حوادث این کشور در چهار ماه گذشته عدول کرده است.»

این مرکز از ارقام مستندی درباره نقض حقوق زنان در بحرین سخن گفته است.

در این گزارش آمده است بخش زیادی از زنان پزشک، پرستار، خبرنگار، مدافع حقوق بشر، دانشجو و معلم به علت مشارکت در جنبش اعتراض آمیز با خشونت و ترساندن برنامه ریزی شده روبرو شده اند.

رژیم آل خلیفه تلاش کرده است جنبش اعتراض آمیز را مخدوش کند، اما حضور زنان در این جنبش ثابت کرده که یک جنبش مدنی است.

این مرکز همچنین اسامی شماری از زنان بحرینی را که در معرض اقدامات وحشیانه قرار گرفته اند منتشر کرده است؛ مانند آیت قرمزی، شاعر بحرینی که در قصیده ای از سیاست رژیم بحرین انتقاد کرد یا فاطمه خَواجِه، همسر صلاح خواجه از فعالان بحرینی و زینب خواجه، دختر عبد الهادی خواجه.

زهرا علی العطیه، همسر یاسر الصالح از فعالان بحرینی و فریده دلال، پزشک بحرینی و شماری از زنان معلم و دانشجو و کارمند جزء افرادی هستند که این مرکز اسامی آنها را قید نکرده است زیرا بیم آن وجود دارد که به خانواده های آنها تعرض شود.

مرکز حقوق بشر بحرین در پایان گزارش جدید خود اعلام کرده است موارد اعلام شده مشتی از خروار است، زیرا موارد دیگر مستندی وجود دارد علاوه بر اینکه چهل زن بحرینی همچنان در زندانهای آل خلیفه زندانی هستند.

منبع: واحد مرکزی خبر