Gerdab.IR | گرداب

ابعاد جدیدی از افتضاح اپوزیسیون سوریه + عکس

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

در پی انتشار اخباری مبنی بر مفقود شدن یک وبلاگ‌نویس همجنس‌گرای سوری مخالف با دولت بشار اسد و افشای جعلی بودن عکس‌هایی که این به اصطلاح زن وبلاگ‌نویس از خود در اینترنت منتشر کرده بود، اکنون هویت واقعی وبلاگ‌نویس مزبور فاش شده است.

به گزارش گرداب، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل گزارش داد که کسی که خود را "خانم امینه عراف" معرفی کرده و از عکس های یک زن انگلیسی به نام "لسیک" در وبلاگ خویش سوءاستفاده کرده بود یک مرد ۴۰ ساله آمریکایی است.

وی که "تام مک‌مستر" نام دارد اخیرا با ارسال پیامی بر روی وبلاگ خود، ضمن افشای هویت واقعی‌اش اذعان کرده تنها هدفش جنجال‌آفرینی بوده و از کاری که کرده اظهار تاسف کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که چندی پیش ادعا شده بود، امینه عراف، وبلاگ‌نویس سوری به خاطر فعالیت بر ضد دولت سوریه دستگیر شده و به نقطه نامعلومی منتقل شده است. برای آزادی عراف حتی کمپین اینترنتی هم به راه افتاده بود. بعدها یک زن انگلیسی تاکید کرد عکس‌هایی که تحت عنوان عراف منتشر شده متعلق به اوست.

این افتضاح رسانه‌ای یکی از ابعاد چگونگی تلاش های رسانه‌ای غرب برای ضربه زدن به دولت سوریه را آشکار می‌کند. کسانی که به این راحتی جعل هویت می کنند، یقینا توانایی آن را دارند تا در خصوص دیگر مسائل سوریه نیز دروغ‌پردازی کنند. بی تردید افشای این افتضاح رسانه‌ای ضربه‌ای بزرگ به حیثیت اپوزیسیون سوریه است که وابستگی آن به غرب، صهیونیسم و ارتجاع عربی منطقه روشن است.

منبع: جهان