Gerdab.IR | گرداب

افزایش آمار خودکشی در ارتش آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

یک شبکه آمریکایی در جدیدترین ارزیابی خود گزارش داد که میزان خودکشی در میان نظامیان آمریکایی به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که ماه مه سال جاری میلادی بدترین ماه در زمینه خودکشی و تلاش برای خودکشی در میان نظامیان آمریکایی بوده است، به طوری که ارتش آمریکا از ۲۱ پرونده "خودکشی بالقوه" در میان نظامیان آمریکایی خبر داده است.

پنتاگون این آمار را روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده و افزوده است که همچنان برای حل این مساله تلاش می‌کند اما یافتن دلیل برای این خودکشی‌ها دشوار است.

بر اساس این گزارش، ماه آوریل شاهد ۱۶ مورد خودکشی بالقوه بود که دو برابر آمار منتشر شده برای ماه مارس است.

خبرهای منتشرشده از وضعیت نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان حاکی از فشار بی‌اندازه روحی به این نظامیان است و یک دلیل افزایش آمار خودکشی نظامیان آمریکایی این حقیقت است که ارتش مجددا از سربازانی استفاده می‌کند که به تشخیص پزشکان دچار اختلال فشار عصبی ناشی از ضربه‌ روحی هستند.

سال گذشته مرکز فارماکواکونامیک وزارت دفاع در "فورت سم هوستون" اعلام کرد که ۲۰ درصد نیروهای مستقر در مناطق جنگی داروهای اعصاب و روان از جمله داروهای ضدافسردگی، ضدبیماری‌های روانی و آرام‎بخش‌های خواب‌آور مصرف می‌کردند.

ارتش آمریکا به خاطر افزایش استرس مبارزه در افغانستان و عراق به عنوان دلیلی برای نرخ بالای خودکشی در میان سربازان مورد سرزنش قرار گرفته است.

به علاوه، آمار خودکشی در میان سربازان مشغول به خدمت در پایگاه‌های خانگی نیز افزایش یافته است.

آمار منتشرشده در اوایل سال جاری از سوی ژنرال "پیتر چیارلی"، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نشان داد که شمار خودکشی در میان سربازانی که هرگز به مناطق جنگی اعزام نشده‌اند نیز به طرز فزاینده‌ای رو به افزایش است.