Gerdab.IR | گرداب

اثر معكوس تحريم ها؛

ورشكستگي شركت انگليسي بر اثر تحريم ايران

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

چند کمپانی و شرکت انگلیسی بر اثر تحریم های ایران ورشکسته شده اند.

شركت كشتيراني "جانسون استيونس" كه دفتر آن در بندر ايپسويچ (شرق) انگليس است، يكي از شركت هاي بريتانيايي است كه بر اثر تحريم هاي ايران اعلام ورشكستگي كرده است.
 
به گزارش گرداب به نقل از ايرنا اين خبر را "ديويد مري گولد" كه مسئول رسيدگي به دفاتر اين شركت است، تاييد كرد و علت آن را تحريم هاي اتحاديه اروپا در برابر ايران دانست.

"يوسف دانشور"، از مديران اتاق بازرگاني ايران و انگليس، در اين خصوص مي گويد: «چند كمپاني و شركت انگليسي كه عضو اتاق بوده اند و با ايران معامله مي كرده اند با مشكل مواجه شده و حتي يكي دو تا از آنها ورشكسته شده اند.»

وي مي گويد: «ايران هم اجناس انگليس را تحريم كرده است و كمپاني ها به هيچ عنوان نمي توانند اجناس خود را به ايران صادر كنند.»

دانشور در خصوص مخالفت كمپاني هاي انگليسي به دولت براي تغيير اين وضعيت نيز گفت: «تجار انگليسي مخالفند و به دولت فشار مي آورند. اتاق بازرگاني هم براي حل مسئله فشار مي آورد. اينها اثري ندارد، اتحاديه اروپا يك طرف ماجراست، آمريكا يك طرف ديگر ماجراست. ما معتقديم سياست باعث اين وضعيت شده است.»

"صابر شيخ" يكي از بازرگانان ايراني فعال در بريتانيا هم مي گويد: «من با تحريم هاي اتحاديه اروپا بر ايران مخالف هستم و بدون شك اين تحريم ها در اوضاع اقتصادي دنيا و منطقه اثر گذاشته است و ما نمی توانیم اين مسئله را انكار كنيم. به هر حال به نظر من اين تحريم ها يك اشتباه است كه از سوي اروپايي ها عليه ايران اعمال شده است.» َ