Gerdab.IR | گرداب

بازداشت جوان سعودی حامی حزب الله

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

مقامات عربستان سعودي يکي از شهروندان جوان اين کشور را به اتهام نوشتن شعار بر خودروي خود در حمايت از جنبش مقاومت لبنان حزب‌الله، به سه ماه زندان محکوم کرده‌اند.

به گزارش گرداب، گزارش خبرگزاري الراصد به نقل از منابع حقوق بشر حاکي از آن است که علي محسن العقيلي جوان 28 ساله سعودي، شنبه گذشته (21 خرداد) در جزيره تاروت واقع در استان شرقي اين کشور بازداشت و در بازداشت‌گاهي در شهر قطيف زنداني شد.

نام عقيلي در ماه اوت گذشته (2010)، در جريان مراسم ميلاد امام حسن مجتبي علیه‌السلام، دومين امام شيعيان جهان، در فهرست افراد متهم و تحت تعقيب گشت پليس عربستان قرار گرفت.

وي در ماه مبارک رمضان نيز به اتهاماتي مشابه مدت يازده روز در بازداشت سپري کرد.

نيروهاي امنيتي سعودي همچنين در ماه نوامبر 2010، سمير احمد الحمادي شهروند 35 ساله اين کشور را به اتهام نصب تصوير سيد حسن نصرالله دبيرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان در محل کارش در دفتر استانداري منطقه الاحساء بازداشت کردند.

مقامات عربستان سعودي، پس از پيروزي حزب‌الله بر رژيم اسرائيل در جريان تهاجم نظامي رژيم تل‌آويو به جنوب لبنان در تابستان سال 2006 ميلادي که به قصد نابودي جنبش مقاومت صورت گرفت، برخي از اهالي منطقه الاحساء و شهر قطيف را به دليل حمايت‌هايشان از حزب‌الله بازداشت کرده‌اند.

منبع: پرس ‌تی‌وی