Gerdab.IR | گرداب

در پاسخ به سوال آقای ب.سلیمانی:

رابطه "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه" با ارتش سایبری چیست؟

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۰

مرکز بررسی جرائم سازمان یافته هر فعالیتی انجام دهد، با تابلوی "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته" حاضر شده و به صورت رسمی ‌حضور خود را اعلام می‌کند.

گرداب- "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته" با عناوین مختلف، در اینترنت و سایر رسانه‌ها مورد اشاره قرار می‌گیرد؛ از جمله ارتش سایبری، سپاه سایبری، بسیج سایبری، ارتش آفتاب و...؛ عنوان‌هایی که شاید شما نیز شنیده و فعالیت‌های آن‌ها را در اینترنت دیده باشید.

 مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه هر فعالیتی انجام دهد، با تابلوی "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته" حاضر می‌شود و به صورت رسمی ‌حضور خود را اعلام می‌کند.

گروه‌های نامبرده، به عنوان گروه‌های مرد‌می بر اساس اولویت‌هایی که بنا بر اهداف هر کدام وجود دارد، فعالیت‌ می‌کنند؛ به عنوان مثال "ارتش سایبری" در جریان فتنه سال 88 سایت توئیتر را هک کرد و در مقاطع مختلف نیز فعالیت‌های دیگری را سامان داد.

این گروه‌ها یک نیروی ملی، عمومی و خودجوش هستند؛ اگرچه افزایش‌دهنده قدرت بازدارندگی ملی در حوزه سایبر و در واقع بالابرنده توان ملی کشور بر پایه توان مرد‌می‌ هستند اما هیچ‌یک نماینده مرکز در فضای سایبر نیستند و مأموریت این مرکز با وظیفه‌ای که گروهی با نام ارتش سایبری برای خود قائل است تفاوت دارد؛ مرکز نه مدافع آن‌هاست و نه از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

 این امکان که در یک فضای حقوقی، زمانی لازم باشد با آن‌ها برخوردی هم از سوی این سازمان صورت گیرد، وجود دارد؛ از آن جهت که ممکن است حرکات این گروه‌ها در فضای سایبر، حتی امنیت ملی کشور را به خطر بیندازند. نظام بر اساس قوانین و هر زمان که صلاح بداند با این گروه‌ها برخورد خواهد کرد.