Gerdab.IR | گرداب

بودجه عملیات روانی ارتش آمریکا کاهش یافت

تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۰

کنگره با یک روند آرام اما مطمئن در تلاش است تا بتواند بودجه عملیات های اطلاعاتی پنتاگون در خارج از کشور را کاهش دهد، مخصوصا عملیات هایی که بیشتر از سوی پیمانکاران انجام می شود.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، آخرین مورد در این زمینه کاهش 125 میلیون دلار از بودجه 300 میلیون دلاری لایحه تخصیص وزارت دفاع برای سال مالی 2012، از سوی کمیته تخصیص مجلس بود که برای عملیات های پشتیبانی اطلاعات نظامی در نظر گرفته شده بود.

چند سال پیش، زمانی که کنگره برای اولین بار به این موضوع توجه نشان داد، اعلام شد، این برنامه جزء ارتباطات استراتژیک بوده و هزینه آن در حدود 900 میلیون دلار است. این رقم بعدا به حدود 600 میلیون دلار کاهش یافت. سپس این برنامه عملیات اطلاعاتی و پس از آن نیز، در سال گذشته، عملیات پشتیبانی اطلاعات نظامی نامیده شد.

این بودجه صرف برنامه های مختلفی از جمله تجزیه و تحلیل های رسانه ای، بیلبوردهای تبلیغاتی، مقالات، اخبار، برنامه ها و تبلیغات های تلویزیونی و اخیرا و وب سایت های آنلاین و اتاق های گفتگو شده است.
اما برخی از نمایندگان مجلس مورد این برنامه ها تردید داشتند.

در گزارش جلسه آمده است: این کمیته همچنان نگران بسیاری از فعالیت هایی است که تحت پوشش عناوینی مانند عملیات های اطلاعاتی یا عملیات های پشتیبانی اطلاعات نظامی انجام می شوند که کارکرد نقش ها و یا مسئولیت های متعارف نظامی را نیز ندارند. بسیاری از فعالیت هایی که از بودجه عملیاتهای اطلاعاتی استفاده می کنند تکرار فعالیت های دیگر سازمان های فدرال به خصوص وزارت امور خارجه و یا فعالیتهایی با اهداف دوگانه هستند.

اینکه دقیقا چگونه باقی‌مانده وجوه با توجه به طرح کمیته مجلس مصرف خواهد شد طبقه بندی شده باقی ماند. در حالی که دولت 300 میلیون دلار برای عملیات های داخل و خارج از کشور درخواست کرده بود، در این نشست اعلام شد که در گزارش وزارت دفاع آمده است، تمام این مبلغ در عملیات های خارج از کشور استفاده خواهد شد.