Gerdab.IR | گرداب

اصلی ترین مقصد باندهای قاچاق انسان کجاست؟

تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۰

آمریکا مهمترین مقصد باندهای بین المللی قاچاق انسان محسوب می شود و هر ساله شمار زیادی از زنان و کودکان خارجی برای کار اجباری و برده داری جنسی به این کشور قاچاق می شوند.

به گزارش گرداب به نقل از سایت کراس واک، گزارش های دولتی منتشر شده در آمریکا نشان می دهد سالانه بیش از 18 هزار نفر از اتباع آفریقا، جنوب آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی به آمریکا قاچاق می شوند که درصد عمده ای از آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

نکته قابل تأمل در پدیده قاچاق انسان در آمریکا خطری است که حتی مردم این کشور را نیز تهدید می کند. تخمین زده می شود حدود 300 هزار کودک آمریکایی در معرض گرفتار شدن در باندهای قاچاق انسان و برده داری جنسی هستند.

دختران جوان بی خانمان و کودکانی که به هر دلیل از خانه فرار کرده اند، از جمله مهمترین گزینه های مدنظر قاچاقچیان انسان در آمریکا هستند. میانگین سنی دخترانی که در آمریکا وادار به فعالیت در مراکز فساد می شوند، سیزده سال اعلام شده است.

قاچاقچیان انسان در آمریکا پس از فریب دادن دختران جوان و کودکان با وعده تأمین هزینه های زندگی و دادن سرپناه، آنها را به سایر شهرهای این کشور منتقل می کنند که در این شرایط عملا دسترسی فرد به خانواده و آشنایان غیر ممکن شده و فرد قربانی مجبور به ادامه همکاری با این باندها می شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر بیش از 5.2 میلیون نفر در جهان گرفتار باندهای قاچاق انسان شده و برای کار اجباری و سوء استفاده جنسی مبادله می شوند.

منبع: برنا