Gerdab.IR | گرداب

تايم:

تحريم ها به نفع ايران تمام شده است

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۰

تایم در تحلیلی نوشت: به رغم همه تحريم هاي بي سابقه دولت اوباما، ايران حتي يك قدم هم به عقب نرفته است.

به گزارش گرداب، مجله آمريكايي تايم با انتشار اين تحليل و در ارزيابي علت ناكامي مطلق واشنگتن مقابل جمهوري اسلامي نوشت: بهار انقلاب هاي عربي در 5 ماهي كه از عمرش مي گذرد، كشمكش هسته اي ايران را از دستور كار جهاني خارج ساخته است.

كنگره و دولت آمريكا فشارهاي خود را عليه ايران افزايش دادند، اما به رغم تحريم هاي بي‌سابقه دولت اوباما، ايران حتي يك قدم به عقب نرفته است. در چند دور مذاكرات قبلي ميان ديپلمات هاي غربي با ايران در سال هاي اخير هيچ پيشرفتي به دست نيامده و در حال حاضر هم گفت‌وگوهاي بيشتري برنامه ريزي نشده است.

تايم مي افزايد: به رغم فشارهاي اقتصادي كه تحريم ها بر ايران تحميل كرده است، بالا رفتن قيمت نفت و گسترش مناسبات اقتصادي ايران با برخي از مراكز پوياتر اقتصاد جهاني مانند چين، تركيه و برزيل، اثرات تحريم ها را خنثي ساخته است.

بهار عربي در تهران مورد استقبال واقع شده است؛ اين جنبش مردمي، حكومت هاي خودكامه طرفدار و متحد غرب و اسرائيل را كه معتقدند ايران يك خطر فزاينده در جهان عرب است، تضعيف كرده است.

این مجله آمريكايي با اشاره به فاصله گرفتن تدريجي مصر از كاخ سفيد و اتفاقات مشابه در ديگر كشورهاي متحد آمريكا در منطقه مي‌نويسد: بنابراين ايران به طور منطقي به اين نتيجه رسيده كه زمان در اين كشمكش بي پايان به نفع او در حال حركت است. بي دليل نبود كه "بنيامين نتانياهو"، نخست وزير اسرائيل در سخنراني اخيرش در مجلس نمايندگان و سناي آمريكا بر ضرورت مقابله با تهران تاكيد كرد و گفت زمان در حال از دست رفتن است.

منبع: کیهان