Gerdab.IR | گرداب

فارس گزارش داد:

نبرد سايبري سپاه پاسداران با گروههاي فعال در پروژه بي ثبات سازي

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸

پس از كليد خوردن «پروژه بي ثبات سازي ايران» در سال 2006 كه توسط سازمان سيا تهيه و با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد راه اندازي نوع جديدي از جنگ اطلاعاتي موسوم به «نبرد سايبري» در دستور كار دولت آمريكا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس، پروژه بي ثبات سازي سازمان سيا كه با اختصاص بودجه چهارصد ميليون دلاري كنگره آمريكا و با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد راه اندازي نوع جديدي از جنگ اطلاعاتي موسوم به «نبرد سايبري» را با استفاده از عوامل گروهك هاي ضد انقلاب همچون منافقين، سلطنت طلبان، انجمن پادشاهي، فرقه ضاله بهاييت وگروههاي موسوم به حقوق بشري در دستور كار قرار داد.
اين پروژه كه با شبكه سازي گسترده در فضاي مجازي و سايبر كليد خورد ، اهدافي چون جمع آوري اطلاعات، جريان سازي و جنگ رواني عليه نظام جمهوري اسلامي، تاسيس سايت هاي مبتذل، حمايت خبري و رسانه‌اي از گروهك‌هاي تروريستي، اقدامات ايذايي و هكري و نفوذ به سرورهاي دولتي، برنامه‌ريزي براي اخلال در سيستم مديريت شهري از جمله سامانه سوخت رساني و تهييج و تشويق به تجمعات غيرقانوني و اغتشاش در حوادث پس از انتخابات را دنبال مي كرد.

*مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

يكي از گروهك‌هاي فعال شده در اين پروژه كه مأموريت بي‌ثبات سازي در كشور را همواره دنبال كرده است مجموعه‌اي از گروه‌هاي موسوم به حقوق بشري هستند كه در قالب سه تشكل فعاليت خود را از سال‌هاي گذشته آغاز و پس از تصويب بودجه 400 ميليون دلاري سازمان سيا توسط كنگره، شتاب بيشتري دادند.
يكي از اين مجموعه‌ها، "مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران " است كه فعاليت غير رسمي خود را در سال 84 آغاز و در نوروز سال 85 به صورت رسمي اعلام موجوديت كرد. اين تشكل كه به صورت هرمي فعاليت خود را آغاز كرد توسط كيوان رفيعي، احد باطبي، سيدجمال حسيني، تارا نيازي و سما بهمني تأسيس شد كه پس از مدتي بهزاد مهراني جايگزين سما بهمني در هيأت مديره اين تشكل شد.
اين مجموعه كه بيش از 70 درصد بافت تشكيلاتي آن را فرقه ضاله بهاييت تشكيل مي‌دهد توسط صادق نقاش كار و بهروز جاويد تهراني از عناصر دستگير شده در ماجراي 18 تير 1378، به صورت غيررسمي در سال 1384 كار خود را آغاز كرد . چارت تشكيلاتي آن مجموعه اي متشكل از شوراي مركزي، كادر مركزي، كميته ارتباطي (واحد كارگري، واحد دانشجويي، واحد زنان، واحد كودكان، واحد زندانيان سياسي، واحد اقليت هاي مذهبي، واحد قوميتها، واحد اصناف، واحد بين‌الملل) ،كميته اطلاع رساني (واحد سخنگوي برون مرزي، واحد سخنگوي درون مرزي، واحد روابط عمومي و دبيرخانه)، كميته تبليغ و جذب ، كميته پژوهشي (واحد تحقيقات موضوعي، واحد ترجمه، واحد تحقيق وآموزش، واحد چاپ و انتشار)، كميته اجرايي (واحد فني و واحد اجرايي و تداركات) است كه پيش بيني مي شود اعضاي آن به حدود 500 نفر برسند.
پيش از برگزار انتخابات رياست جمهوري، احمد باطبي عضو شوراي مركزي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران مذاكراتي را همراه با كيوان رفيعي با تني چند از عوامل گروهك تروريستي منافقين جهت مسلح شدن و اقدام به ترور و به آشوب كشاندن كشور داشته است.
باطبي همچنين در ديدارهايي كه با رزيتا منطقي سخنگوي دفتر لندن انجمن پادشاهي داشته است درباره نحوه عضوگيري و انجام عمليات مشترك تروريستي در داخل ايران مذاكراتي داشته است.
ياطبي پس از فرار از كشور، سال گذشته در ديدار با جورج بوش رئيس جمهور سابق ايالات متحده آمريكا، خواستار دريافت كمك‌هاي مالي، اطلاعاتي و حمايت‌هاي امنيتي بيشتر شده بود . پس از اين ديدار بود كه وي به همراه تني چند از اعضاي گروهش ديدارهايي را با ريچارد پرل، ولي رضا نصر و ريچارد هالبروك داشته‌اند.

*كانون مدافعان حقوق بشر

دومين تشكلي كه در قالب NGO و تشكيلات هرمي فعاليت خود را آغاز كرد تشكل «كانون مدافعان حقوق بشر» است كه در سال 1381 توسط شيرين عبادي تأسيس و به ثبت قانوني در داخل كشور و ثبت بين‌المللي رسيد. اعضاي اين كانون را علاوه بر شيرين عبادي، برخي وكلاي دادگستري همچون محمدسيف زاده، محمدعلي دادخواه(وكيل پرونده در اويش گنابادي، عليرضا فيروزي، سورنا هاشمي)، عبدالفتاح سلطاني (از اعضاي هيأت مديره كانون وكلاي دادگستري و وكيل اكبر گنجي، زهرا كاظمي و هاله اسفندياري) ، محمدشريف ،نرگس محمدي (نايب رئيس وسخنگوي كانون) و ژينوس سبحاني (منشي بهايي كانون) تشكيل مي‌دهند. نكته قابل تامل آنكه تعداد قابل توجهي از اعضاي اين مجموعه بهايي مذهب هستند.

*كميته گزارشگران حقوق بشر

سومين تشكل فعال در اين مجموعه «كميته گزارشگران حقوق بشر» است كه در 10 اسفند 1384 توسط چند تن از دانشجويان دفتر تحكيم وحدت تاسيس شد. اين مجموعه داراي شوراي مركزي ده نفره است كه اكثريت اعضاي اين كميته را افراد فرقه ضاله بهاييت تشكيل مي‌دهند. شوراي مركزي اين كميته عبارتند از:
1- سعيد كلانكي
2- شيوا نظرآهاري
3- سعيد جلالي فرد
4- كوهيار گودرزي
5- سعيد حائري
6- پريسا كاكايي
7- مهرداد رحيمي
8- سعيد حبيبي
9- حسام ميثاقي
10- نويد خانجاني
راه اندازي كمپين يك ميليون امضا، القاي تقلب در انتخابات دهم رياست جمهوري، دامن زدن به مطالبات فمنيستي، اهانت به شريعت اسلام و سازماندهي زنان و دانشجويان براي حضور در آشوب هاي پس از انتخابات از جمله اقدامات اين كميته بوده است.
شبكه مذكور پس از وقوع فتنه اخير، تلاش كرد ضمن شبكه سازي گسترده در فضاي مجازي با انتشار اخبار خلاف واقع و كذب، كاربران اينترنتي را تحت پوشش و تاثير خود قرار دهد. همچنين كميته وكلا و خبرگزاري هرانا از ديگر مجموعه‌هاي مرتبط مي باشد كه در يكي از آخرين اقدامات، عناصر اين شبكه و با حمايت‌هاي برخي از كشورهاي اروپايي در نشست موسوم به سازمان‌هاي غير دولتي در ژنو شركت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه يك، به ارائه آمار و اطلاعات كذب، اقدام به فضا سازي رواني عليه جمهوري اسلامي نمود.
اين شبكه از طريق برخي عوامل خود، داراي ارتباطات گسترده اي با بالاترين سطوح هيات حاكمه آمريكا است از حمايت دولت مردان آمريكا برخوردار مي‌باشد. عوامل اصلي اين شبكه، اهداف خود را از طريق برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا به لايه‌هاي مياني و فعال مجموعه منتقل كرده و متاسفانه با جذب و سوء استفاده از كاربران ايراني از آنان به عنوان عضو، بهره برداري مي‌نمودند.
در پايان جا دارد از تلاش‌هاي بي وقفه و شبانه روزي پاسداران حريم امنيت كشور و فرزندان انقلابي ملت غيور ايران اسلامي،كه با انجام سلسله اقدامات و عمليات پيچيده امنيتي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، برخي از متهمان و عناصر مرتبط و موثر آن‌ها را شناسايي كرده و 30 نفر از آنها را دستگير كرده اند تقدير و تشكر بعمل آورد.