Gerdab.IR | گرداب

افسر سابق پنتاگون:

آمريكا به دنبال انحراف اذهان عمومي است

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۰

يكي از افسران سابق پنتاگون تأكيد كرد كه آمريكا تلاش دارد تا با دنبال كردن سياست تفرقه‌افكني در خاورميانه و آفريقا توجه‌ها را از بحران داخلي‌اش منحرف كند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "مايكل مالوف"، افسر سابق پنتاگون در واشنگتن گفت: «من ترديدي ندارم كه رهبري ايالات متحده به تلاش براي تحريك در خارج با هدف انحراف توجه مردمش از مشكلات داخلي ادامه خواهد داد.»

وي همچنين تأكيد كرد: «آمريكا با هدف جلوگيري از ايجاد يك كشور واحد كه تهديدي براي منافع ايالات متحده و اسرائيل باشد، سعي بر "تجزيه" خاورميانه و شمال آفريقا با هدف حفظ بي‌نظمي دارد.»

بنا بر اين گزارش، آمريكا در هدايت و صدور دستور سركوب‌هاي در حال وقوع در كشورهاي عربي كه مردمانشان خواستار اصلاحات و دموكراسي هستند، نقش دارد.

آمريكا به همراه ديگر اعضاي ناتو در آفريقا نيز با تسلط بر آسمان ليبي و استفاده از اورانيوم ضعيف شده در حملات هوايي عليه اين كشور سعي بر كنترل مردم اين كشور آفريقايي دارد.

مالوف همچنين تاكيد كرد: «بحران بدهي در آمريكا دليل اصلي پشت پرده اين حوادث است و ايالات متحده در 16 مه (16 ارديبهشت) رسما سقف بدهي خود را 14.3 ميليارد دلار تعيين كرده است.»

بحران مالي در آمريكا كاهش خدمات اجتماعي و افزايش قيمت‌هاي كالاها را در پي داشته كه موجب نارضايتي بسياري از آمريكايي‌ها شده است.