Gerdab.IR | گرداب

با انعقاد قرار داد بین کلینتون و لیدی گاگا؛

لیدی گاگا سفیر آمریکا در "جشن قوم لوط" شد

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۰

هیلاری کلینتون با انعقاد قراردادی، لیدی گاگا را به عنوان سفیر آمریکا برای حمایت از همجنس بازان، در "راهپیمایی سربلندی همجنس‌بازان" در شهر رم ایتالیا، برگزید.

به گزارش گرداب، شبکه خبری سی‌ان‌اس طی گزارشی به بررسی حمایت "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه آمریکا از همجنس‌بازان پرداخت. رهبران جامعه همجنس‌بازان و کمیته خانه نمایندگان آمریکا در بخش امور خارجه، هفته گذشته نامه‌ای به هیلاری کلینتون ارسال کرده و از "رهبری وی در واکنش به نقض حقوق بشر همجنس‌بازان سراسر جهان" استقبال کردند.

این نامه همچنین حاوی اظهارات کلینتون در سال گذشته بود که گفته است: «حقوق بشر یعنی حقوق هم‌جنس‌بازان و حقوق هم‌جنس‌بازان یعنی حقوق بشر.» در این نامه که به امضای 45 نفر از اعضای کنگره آمریکا رسیده از وزیر خارجه آمریکا خواسته شده است تا تعهد خود در حمایت از همجنس‌بازان را عملی کند.

این نامه از سوی "تامی بالدوین"، یکی از اعضای کنگره آمریکا تنظیم شده است. وی در کنگره قبلی در برگزاری همایش برابری حقوق همجنس‌بازان نقش داشته است. رئیس کمیته امور خارجه جمهوری‌خواهان، "الینا رزلتینن" و یکی از دموکرات‌ها به نام "هاورد برمن" نیز خواستار بهبود "حقوق اساسی" اجتماعات همجنس‌باز شده‌اند. این نامه همچنین حاوی اقداماتی است که وزارت خارجه آمریکا در حمایت از حقوق همجنس‌بازان در سال گذشته انجام داده و از کنگره آمریکا خواسته است تا اقدامات بیشتری در حمایت از این گروه در حوزه‌های حقوق بشر،‌ دیپلماسی عمومی و توسعه بین‌الملل انجام دهد.

هیلاری کلینتون مجدداً هفته پیش اظهارات خود را در حمایت از همجنس‌بازان تکرار کرد که این کار وی سبب شد تا گروه کارکنان همجنس‌باز وزارت خارجه آمریکا، از وی تقدیر کرده و به وی جایزه‌ای اعطا کنند. طبق تعریف سایت این گروه، آنها "نماینده کارکنان و خانواده‌های (!) همجنس‌باز در وزارت خارجه آمریکا، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، خدمات تجارت خارجی، خدمات کشاورزی خارجی و دیگر آژانس‌ها و دفاتر امور خارجی در دولت آمریکا هستند.»

قرارداد هیلاری کلینتون و لیدی گاگا
همچنین شبکه خبری سی‌ان‌اس گزارش داد که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که این وزارت نقش سازنده‌ای در "انعقاد قراردادی" داشت که بر اساس آن "لیدی گاگا"، ستاره پاپ راک در "راهپیمایی سربلندی همجنس‌بازان مرد"، در رم ایتالیا به اجرای برنامه پرداخت.

کلینتون بالاخص به نامه‌ای اشاره کرد که "دیوید ترون"،‌ سفیر آمریکا در ایتالیا به لیدی گاگا ارسال کرده و در آن از وی خواسته بود تا در این رویداد شرکت کند. کلینتون بیان داشته است: «این کاری است که تیم سفارت ما در رم انجام داده است. دو هفته قبل آنها نقش سازنده‌ای را در آوردن لیدی گاگا به ایتالیا برای شرکت در کنسرت سربلندی اروپا ایفا کردند.»

وی در ادامه افزوده است: «اکنون چنانچه اکثر شما می‌دانید، لیدی گاگا یک آمریکایی ایتالیایی است که نقش مهمی در حمایت از حقوق همجنس‌بازان دارد و مسئولین برگزاری این کنسرت به طور جداگانه از وی خواسته بودند تا به اجرای برنامه بپردازد.»



در تجمعی که اواسط ماه قبل برگزار شد، لیدی گاگا برنامه‌ای را در رم اجرا کرد. این تجمع در پی راهپیمایی سربلندی همجنس‌بازان مرد در شهر رم برگزار شد.

لیدی گاگا، در اوایل امسال و با انتشار ترانه‌ای به نام "یهودا" باعث پدید آمدن مجادلات زیادی شد. در کلیپ ویدئویی این ترانه، لیدی گاگا به صورت "مریم مجدلیه"، عضو یک گروه موتورسواری ترسیم شده که عاشق یهودا می‌شود.

سی‌ان‌اس در مورد این آهنگ نوشته است: این کلیپ با نمایش یک گروه موتورسوار آغاز می‌شود که از بزرگراه به سمت پایین می‌آیند. گاگا نیز پشت سر یکی از این موتورسوارها سوار شده که چهره‌ای شبیه به حضرت مسیح داشته و بر سرش نیز یک تاج طلایی [مانند آنچه که در مجسمه‌های مسیح مصلوب می‌بینیم] گذارده است.

در این ترانه چنین گفته می‌شود: «من عاشق یهودا هستم، یهودا. بر اساس کتاب مقدس، کار من از توبه کردن گذشته است. فاحشه‌ای که ذهنش را به بیرون استفراغ می‌کند.»

به نظر می رسد کلیپ ذکر شده، نمایشی برای قداست زدایی از مسیحیتی باشد که غرب دیگر چیزی از قداست آن باقی نگذاشته است.

آیا بشر غربی با پیمودن مسیر انحطاط در همجنس‌بازی، به عقوبت قوم لوط دچار خواهد شد؟

منبع: مشرق