Gerdab.IR | گرداب

واشنگتن تايمز:

ايران در رويارويی با آمريكا برنده است

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸

در يك بازي شبيه‌سازي شده در دانشگاه هاروارد مشخص شد كه آمريكا در رويارويي با ايران شكست مي خورد و در نتيجه ايران در اين نمونه تحقيقي پيروز مي شود.

به گزارش گرداب به نقل از كيهان، واشنگتن تايمز در مطلبي با اين عنوان كه ايران بر آمريكا پيروز مي شود به نتايج يك بازي شبيه‌سازي شده در مركز علوم و امور بين الملل يكي از دانشكده هاي هاروارد كه رسانه هاي غربي قبلا به آن پرداخته بودند، اشاره كرد و نوشت: اصول راهبردي اين بازي اين بود كه ايران مي خواهد به برنامه هسته‌اي اش ادامه دهد، اسرائيل مي‌خواهد مانع از پيشرفت برنامه هسته‌اي تهران شود و آمريكا مي‌خواهد از مناقشه اجتناب كند.

واشنگتن تايمز افزود: اين فرضيات به واقعيت بسيار نزديك هستند و نشان مي‌دهند چرا ناتواني آمريكا در تأثيرگذاري بر وقايع همچنان بيشتر مي‌شود.

واشنگتن تايمز تأكيد كرد كه اجتناب از مناقشه، ضعف آمريكا را در برابر ايران آشكار كرده است.

بنابراين گزارش، بر اساس سياست آمريكا، ايران اجازه ندارد سلاح هسته اي توليد كند اما تهران فكر نمي‌كند براي اين كار به اجازه واشنگتن نياز داشته باشد.

واشنگتن تايمز افزود: ايران به مسير فعلي خود ادامه مي دهد زيرا آمريكا نمي تواند بگويد تفاوت دنيايي با ايران هسته اي و دنيايي بدون ايران هسته اي در چيست.

بنابراين گزارش، در اين نمونه شبيه‌سازي شده "دوري گولد"، سفير پيشين اسرائيل در سازمان ملل نقش "بنيامين نتانياهو"، نخست وزير اين كشور را بر عهده داشت.

دوري گولد گفت: «اين بازي براي من شكي باقي نگذاشت كه آمريكا از سياست خود مبني بر جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي، به سوي سياستي پيش مي رود كه امكان دستيابي ايران به سلاح هسته اي را پذيرفته و سعي مي كند ايران را از آن باز دارد.»

واشنگتن تايمز تصريح كرد: در واقع بازدارندگي هم اكنون هم در جريان است اما اين آمريكا است كه بازداشته شده است.