Gerdab.IR | گرداب

پژاک؛ کاندید دریافت جایزه صلح نوبل!

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۰

قرار است کبودوند با تلاش ها و پیگیری های حزب منحله دموکرات کردستان به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل معرفی شود!

به گزارش گرداب به نقل از رجا نیوز، "محمدصدیق کبودوند" در سال ۱۳۸۶ در ارتباط با گروهک تروریستی پژاک بازداشت شد. سپس در دادگاه انقلاب تهران به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق تشکل وابسته به پژاک "سازمان حقوق بشر کردستان" و فعالیت در آن به ۱۱ سال حبس محکوم شد و هم اکنون در زندان اوین تهران محبوس است.

قرار است وی با تلاش ها و پیگیری های حزب منحله دمکرات کردستان به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل معرفی شود.

بنا بر توافقی که میان حزب دموکرات کردستان و "تونیا کبودوند" دختر کبودوند به انجام می رسد، قرار  می شود حزب رایزنی های لازم برای دریافت جایزه صلح نوبل را انجام دهد و در عوض تونیا کبودوند در ایام منتهی به ۲۲ تیر بیانیه ای صادر و از قاسملو و آرمان های وی دفاع کند.

"گلاله شرفکندی"، عضو کمیته مرکزی و یکی از چته های فعال حزب منحله دموکرات کردستان در اروپا، مسئولیت مستقیم کار را می پذیرد و کمپین حمایت از کاندیداتوری محمد صدیق کبودوند برای جایزه صلح نوبل را راه اندازی می کند.
 
همچنین بنا بر توافق میان دختر وی (تونیا کبودوند)، سعید بیگی زاده و حزب منحله دموکرات کردستان، بیانیه ای با عنوان "سالروز محکوم نمودن تروریسم دولتی" از جانب حزب دموکرات به نام محمدصدیق کبودوند تهیه و به دست بیگی زاده در سایت سازمان حقوق بشر کردستان درج شده است؛ در صورتی که این بیانیه مجعول بوده و شخص کبودوند هیچ اطلاعی از محتوای آن ندارد.