Gerdab.IR | گرداب

سند شماره (1) پروژه مرصاد:

من حقوق بشري نيستم‌ منافقم!

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۸

خانم دلجو من در ايران هوادار سازمان مجاهدين خلق بوده‌ام و 1 سال با شوراي ملي مقاومت همكاري داشتم. در اين مدت 2 بار به صورت غير قانوني وارد خاك عراق شده و به قرارگاه اشرف مقر مجاهدين خلق در عراق رفته‌ام و به ايران بازگشتم.

به گزارش گرداب، متن كامل نامه "جمال حسيني" از پناهندگان سياسي به "دلجو" كميسارياي عالي پناهندگان تركيه به اين شرح است:

با سلام و احترام
سال نو ميلادي را به شما تبريك عرض مي كنم
در ابتدا با معرفي خود در خواست‌هاي از شما دارم من سيد جمال حسيني يك پناهنده سياسي هستم در كشور تركيه آقاي ايرج مصداقي در مورد من با شما صحبت كردند و از من خواستند كه از شما كمك بگيرم من بعد مطالعه فرم هاي ارسالي شما متوجه شدم كه تمام مدارك لازم بايد به آدرس شما در امريكا پست شود. 
با توجه به اين كه شما در زمينه پناهندگان تركيه فعال هستيد به نظر به اين نتيجه بايد رسيده باشيد كه هزينه مالي پست براي يك پناهنده در تركيه با وضعيت اقتصادي ايشان تضاد دارد.
 
خانم دلجو من در ايران هوادار سازمان مجاهدين خلق بوده‌ام و 1 سال با شوراي ملي مقاومت همكاري داشتم.
در اين مدت 2 بار به صورت غير قانوني وارد خاك عراق شده و به قرارگاه اشرف مقر مجاهدين خلق در عراق رفته‌ام و به ايران بازگشتم. در تاريخ 20 آذر 83 مامورين وزارت اطلاعات به منزل ما يورش برده و تمام وسايل شخصي من را با خود بردند. خوشبختانه و يا متاسفانه من در منزل نبودم با يك برگه به دادگاه انقلاب احضار شدم. من از همان روز تا مدت 20 روز در ايران فراري بودم در 6 روز اول متوجه شدم كه اطلاعات به بخشي از فعاليت‌هاي من پي برده است كه بي‌شك به باقي اطلاعات نيز دست پيدا خواهد كرد به همين جهت از ايران خارج شده و به تركيه و به شهر وان خود را رساندم.

پاسپورت من ضبط شده بود و من به صورت غيرقانوني وارد خاك تركيه شدم بعد از معرفي خود به كميساريا بعد از 2 ماه مصاحبه شدم در مدتي كه من در تركيه بودم با جوي كه از تركيه داشتم و اخباري كه قبلا از رفتار دولت تركيه و امنيت جاني پناهندگان شنيده بودم و از سوي در ليست تروريستي بودن سازمان مجاهدين تصميم گرفتم قسمت مهمي از كيس خود را مخفي كرده و خود را به عنوان يك وبلاگ نويس تحت تعقيب معرفي كنم. و بخشي از كيس را هم با كمك دوستم كوروش صحتي بازسازي كردم و در واقع واقعي نبود.
 
من وبلاگ‌نويس بودم و به همين دليل هم مامورين به منزل ما يورش آوردند و از اطلاعات داخل كامپيوتر پي به فعاليت‌هاي من بردند. در مدتي انتظار براي جواب كميساريا از طرف احزاب و گروه‌هاي حقوق بشري نيز نامه‌هايي براي من ارسال شد از جمله: شوراي ملي مقاومت، جنبش 18 تير هلند، ابولحسن بني صدر، فعالان حقوق بشر اروپا و امريكاي شمالي، سازمان سراسري پناهندگان ايراني مورد حمايت قرار گرفتم.

متاسفانه با بي‌مهري تمام توسط كميساريا با نامه استيناف جواب به من داده شد و در آن ذكر شد كه من در گفتار خود تناقض داشته‌ام.
من نامه استيناف را پر كرده و به كميساريا و كيس اصلي خود ارسال كردم و علت پنهان كردن اين بخش از كيس خود را مسائلي چون استرداد حجت زماني به ايران و همچنين رفتار دولت تركيه در گذشته با دولت تركيه عنوان كردم همراه نامه استيناف گزارش سازمان عفو بين الملل در مورد حجت زماني و همچنين عكس هايي از فعاليت هاي خود براي كميساريا ارسال كردم.
 
در نامه اي كه از "بني‌صدر" و آقاي "ماهوتي‌ها" گرفتم از پرونده اصلي من خبر نداشتند و در واقع آنها از يك فعال سياسي كه در تظاهرات ها شركت داشته و وبلاگ نويس بوده حمايت كردند.

هدف من از نوشتن خلاصه پرونده ام اين بود كه مي خواستم وضعيت پيچيده پرونده من را بدانيد. و سوال از شما كه چه كاري شما مي توانيد انجام دهيد؟ آيا اميدي هست؟ آيا قادر به كمك هستيد؟
 
وضعيت مالي من در تركيه متزلزل است و ديگر ياراي ماندن و خروج از تركيه را هم ندارم خانواده ام از هم پاشيده شدند و در طول اين 1 سال هم دوستي از آلمان به من كمك كردند كه به دليل اعلام ورشكستگي ياراي كمك نيستند حال چه برسد به اين كه هزينه پستي هم براي ارسال نامه ها بدهم به قول ايراني ها كف گير به ته ديگ خورده است.
من نامه استيناف خود را براي شما همراه اين نامه ارسال مي‌كنم منتظر تماس شما هستم.
شاد و پيروز باشيد
جمال حسيني