Gerdab.IR | گرداب

بهت رسانه‌های خارجی از انهدام مقر پژاک از سوی سپاه

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰

به دنبال انهدام بزرگترين مقر نيروهاي ضد انقلاب و گروهك تروريستي پژاك در منطقه سردشت به دست نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين خبر در رسانه هاي خارجي به سرعت انعكاس يافت.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، صداي آمريكا در گزارشی گفت: سپاه پاسداران، به  مرکز فرماندهی یک گروه شورشی کُرد، حمله کرد كه در این حمله دست کم دو عضو (!) این گروه کشته شدند.

اين در حالي‌است كه تعداد دقيق كشته شدگان به نقل از يك مقام آگاه در سردشت، پنج نفر است و يكي ديگر از عوامل اين گروهك كه زخمي شده، به دست نيروهاي سپاه افتاده است.

اين شبكه افزود: درگیری مسلحانه میان نیروهای سپاه پاسداران و شورشیان پژاک ساعات پایانی روز شنبه آغاز شد و اوایل روز یکشنبه پایان یافت. این درگیری های مرگبار حدود یک هفته پس از آن صورت می گیرد که ایران تهدید کرد به پایگاه های گروه شورشی پژاک در عراق حمله خواهد کرد.

خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي در مصاحبه با "شرزاد كمانكار"، سخنگوي پژاك اعلام كرد: از ساعات پاياني شب يكشنبه درگيري ميان پژاك و نيروهاي ايران در گرفت كه نهايتا به پيروزي سپاه پاسداران انجاميد.

الجزيره نيز گزارش داد: نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در درگيري با عوامل اين گروهك تروريستي در منطقه ميرآباد بخش "وزينه" سردشت كه از شنبه شب آغاز و تا پاسي از بامداد یکشنبه ادامه داشت، توانستند با متلاشي كردن اين مقر، تمام منطقه را از لوث وجود نيروهاي ضد انقلاب پاك و تا نقطه صفر مرزي تسلط پيدا كنند.

اين در حالي است كه "اصوات العراق" نيز در گزارشي درگيري هاي ميان ايران و پژاك را شديد و پيروزي ايران را موفقيتي بزرگ اعلام كرد.

خبرگزاري "شين هوا" هم گزارش داد: در اين درگيري عوامل گروهك تروريستي پژاك، مقادير زيادي از ادوات خود شامل دوشكا و تيربار را رها كرده و پا به فرار گذاشته اند.