Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "اکوان"؛

بی‌بی‌سی فارسی اینترنت آموزش می‌دهد

تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۸

مقامات آمریکایی بعد از ملاقات با مسؤولان شبکه‌های بزرگ اجتماعی، تاکید کردند وزارت خارجه آمریکا برای آزادسازی وب‌سایت‌هایی که علیه کشورهای دشمن سلطه آمریکا، فعالیت می‌کنند تلاش می‌کند.

به گزارش گرداب، در اوج تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری،‌ زمانی که خبرهای منتشر شده و شایعات مختلف پیرامون فضای انتخابات دهم در صفحات اینترنتی با تخریب و ناسزاگویی به برخی نامزدهای انتخابات همراه شد و بعد از آن دروغ تقلب در انتخابات در همین صفحات به کل جهان مخابره شد، ‌سایت‌هایی مانند فیس بوک و توییتر که عامل اصلی مخابره اخبار دروغ بودند،‌ در داخل کشور فیلتر شدند.

فیلتر شدن این سایت‌ها با اعتراض حامیان فرقه سبز در داخل و بیرون از کشور مواجه شد و کار به مصاحبه‌های مطبوعاتی نامزدهای انتخاباتی نیز کشیده شد. برگزاری دادگاه متهمان حوادث بعد از انتخابات، ‌نقش این سایت‌ها در ملتهب کردن فضای سیاسی بعد از انتخابات را به طور کامل نشان داد و از همین جا بود که وزارت خارجه آمریکا و کشورهای غربی نیز وارد شده و از نقش این سایت‌‌ها در نمودار ساختن فضای داخل ایران یا به عبارت بهتر،‌ تشدید اثرات فتنه تقدیر کردند و از حوادث بعد از انتخابات به "انقلاب توییتری ایران" یاد کردند.

در اختیار گرفتن فضای مجازی و حرکت مجدانه در این فضا بعد از حماسه مردم در نهم دی ماه و روز 22 بهمن، سیاست اشتراکی حامیان فتنه و کشورهای غربی چون آمریکا شد و وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد: «جنبش سبز با کمک توییتر موثرتر از تحریم‌ها برای براندازی است».

"هیلاری کلینتون" البته در یک سخنرانی طولانی بعد از حماسه نهم دی ماه سال جاری تاکید کرد، در شرایط کنونی باید اپوزیسیون داخلی را از خیابان‌ها به فضای مجازی برد و از اختصاص بودجه ویژه برای این انتقال خبر داد. "بی‌شمار بودن" حامیان فرقه سبز که تا قبل از راهپیمایی 22 بهمن ماه پای ثابت شعارهای این افراد بود، ‌بعد از حضورده‌ها میلیونی مردم در این روز با ابهامات جدی مواجه شد و به نظر می‌رسد انتقال حامیان فتنه به فضای مجازی که با راهنمایی مقامات آمریکایی صورت گرفته است، آخرین راه برای جلوگیری از مرگ این افراد در فضای "غیر حقیقی" مجازی باشد و البته این افراد به خوبی می‌دانند که لازمه بی‌شمار بودن در فضای مجازی چیست. به همین دلیل هم هفته گذشته مقامات آمریکایی بعد از ملاقات با مسؤولان شبکه‌های بزرگ اجتماعی در فضای مجازی و مسؤولان سایت‌های مختلف اینترنتی از لغو تحریم‌های اینترنتی برای کاربران ایرانی خبر داده و رسما تاکید کرده‌اند، وزارت خارجه آمریکا برای آزادسازی وب‌سایت‌هایی که علیه کشورهای دشمن سلطه آمریکا، فعالیت می‌کنند تلاش می‌کند.
 
یکی دیگر از راهکارهای این کشورها، آموزش اینترنت و حضور در فضای مجازی برای کاربران ایرانی است که سهم آموزش و مشارکت در این زمینه را به نظر می‌رسد تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی بر عهده گرفته و ضمن تلاش برای اعطای جایزه صلح نوبل به "اینترنت" با تهیه برنامه ویژه اینترنت، قدرت برتر یا بررسی نحوه وبلاگ نویسی در برنامه‌های مختلف خود و نقل قول از وبلاگ‌های داخل ایران،‌ به تشویق مخاطبان خود برای وبلاگ نویسی و استفاده از سایت‌های مختلف می‌پردازد.

ثمانه اکوان