Gerdab.IR | گرداب

آيپك از دانشجويان آمريكايی براي اسرائيل دوست می‌سازد

تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

لابي صهيونيستي آيپك با برنامه اي محصلين دانشگاه‌ها و دبيرستان‌ها را براي تبديل شدن به حاميان موثر و كارآمد طرفدار رژيم صهيونيستي آموزش مي‌دهد.

به گزارش گرداب، لابي صهيونيستي آيپك با برنامه اي موسوم به "برنامه دانشجويي آيپك" محصلين دانشگاه‌ها و دبيرستان‌ها را براي تبديل شدن به حاميان موثر و كارآمد طرفدار اسرائيل آموزش مي‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در پايگاه اطلاع رساني لابي صهيونيستي آيپك، ماه گذشته 40 نفر از فعالين فارغ التحصيل دانشجويي براي كنفرانس آموزش سخنگويي دانشجويي 2011 در واشنگتن دور هم جمع شدند. در طول اين كنفرانس، دانشجويان ياد گرفتند با مخاطبان ملي و منطقه اي آشنا شوند و از علايق و خواسته هاي آيپك حمايت كنند.

براي نمونه مي توان حوزه گسترده جنبش دانشجويي طرفدار اسرائيل را مثال زد؛ اين دانشجويان بيش از 30 دانشگاه آمريكايي را نمايندگي مي كردند و شامل فعالين دانشجويي مسيحي، آمريكايي آفريقايي و آمريكاي لاتين مي‌شدند. به كمك آموزش سخنگويي آيپك، فعالين دانشگاهي از سراسر كشور خواهند توانست تا حمايت از روابط اسرائيل - آمريكا را گسترش و ادامه دهند.

بيش از 400 دانش آموز دبيرستاني جهت شركت در پنجمين گردهمايي سالانه دبيرستاني موسسه حمايتي Schusterman وابسته به آيپك در واشنگتن دي سي گرد هم آمدند. هر ساله، اين سمينار سه روزه ميزبان دانش آموزان دبيرستاني حامي اسرائيل و متخصصين آموزشي هستند و اهميت مشاركت سياسي براي حفظ و گسترش روابط آمريكا - اسرائيل را مورد تاكيد قرار مي دهد.

اين گردهمايي سالانه دبيرستاني بر روي فعاليت سياسي تمركز خاصي دارد. رهبران آينده آمريكا در يك سري جلسات آموزشي سياسي- حامي پروري شركت مي‌كنند. شركت كنندگان در اين گردهمايي  به نمايندگي از طرف هئيت هاي نمايندگي وابسته به آيپك - شامل سازمان هاي رهبري و دبيرستاني يهودي در سرتاسر كشور- به عمارت كنگره در واشنگتن دي سي مي‌روند تا با بيش از 35 اداره و سازمان وابسته به كنگره لابي و رايزني كنند.

 در طول جلسات خود در كنگره، دانش آموزان حمايتشان را از اتحاد آمريكا - اسرائيل، اجراي تحريم ها عليه ايران و ادامه گفتگو هاي مستقيم ميان اسرائيل و حكومت خودگردان فلسطين اعلام مي دارند.

منبع: فارس