Gerdab.IR | گرداب

مسلمانان‌ خواهان ‌مقابله آلمان با اسلام‌ستيزی

تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

مسلمانان آلمان از دولت برلين خواسته‌اند، عليه پايگاه‌هاي اينترنتي حاوي مطالب اسلام‌ستيزانه دست به اقدامات قانوني بزند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري آلمان، مسلمانان اين کشور خواستار مقابله با پايگا‌‌ه‌هاي اينترنتي مروج اسلام‌ستيزي که همزيستي مسالمت‌آميز در اين کشور اروپايي را به خطر مي‌اندازد، شده‌اند.

بنيامين ادريس رئيس مرکز اسلامي شهر مونيخ، از دولت آلمان خواست تا بر اساس قانون اساسي اين کشور، بر عملکرد پايگاه‌هايي که حاوي مطالب اهانت‌آميز عليه اسلام و مسلمانان است، نظارت بيشتري داشته باشند.

اين مرکز اعلام کرده است، از مقامات آلمان انتظار دارد با جريان‌هاي تندرو که قصد به‌خطرانداختن همزيستي مسالمت‌آميز در اين کشور را دارند، مقابله کند.

ادريس که يکي از روحانيون ميانه‌رو در آلمان محسوب مي‌شود، به افزايش تبليغات ضداسلامي در آلمان از طريق پايگاه‌هاي اينترنتي به ويژه پايگاه "پي‌آي نيوز" که به عنوان بخشي از دستور کار خود، به مقابله با گسترش اسلام و آموزه‌اي اسلامي در سراسر اروپا مي‌پردازد، اشاره کرد.

وي خواستار برخورد قانوني دولت با اين پايگاه در چارچوب قانون اساسي شد و گفت که دولت بايد بر عملکرد آن نظارت بيشتر داشته باشد.

در همين حال، مقامات ايالت باوارياي آلمان که مرکز آن شهر مونيخ است مدعي شده‌اند، بر اساس قوانين آزادي بيان، نمي‌توانند با اين پايگاه هيچ‌گونه برخوردي کنند.

اين درخواست مسلمانان آلمان در پي حادثه تروريستي اخير در نروژ مطرح شده است.

روز جمعه (22 جولاي، 31 تير) در جريان انفجار بمبي در محل استقرار ساختمان‌هاي دولتي در شهر اسلو پايتخت نروژ، تعدادی از مردم کشته و زخمي شده‌اند.

در همين روز و در حادثه ديگري، فردي مسلح با تيراندازي در محل اردوگاه جوانان حزب کارگر نروژ در جزيره ‌اوتويا در نزديکي جنوب اسلو، دست‌کم 68 تن را کشت.

آندرس برينگ بريويک، اسلام‎ستيز افراطي نروژي، مسئوليت هر دو حمله خون‌بار روز جمعه در اين کشور را بر عهده گرفته است، با اين وجود پليس نروژ اعلام کرده است، هنوز مشخص نيست که آيا وي در اين حملات هم‎دست يا هم‎دستاني داشته است و تحقيق در اين باره همچنان ادامه دارد.

بريويک که ديدگاه‌هايي به شدت اسلام‌ستيزانه دارد، پيش از اين اعلام کرده بود که گفت‌وگوهايي را با گروه ‌نژادپرست و مخالف مسلمانان موسوم به "اتحاديه انگليسي دفاع" داشته است.

منبع: پرس تی‌وی