Gerdab.IR | گرداب

محبوبیت اوباما به پایین‌ترین حد خود رسید

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا به رقم بی‌سابقه کمتر از 40 درصد رسیده است.

به گزارش گرداب به نقل از موسسه گالوپ، نتایج نظرسنجی ای که روز جمعه منتشر شد، نشان می دهد کمتر از 40 درصد مردم آمریکا تمایل دارند در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2012، بار دیگر به اوباما رأی دهند.

میزان محبوبیت فعلی اوباما حتی پایین‌تر از "بیل کلینتون"، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 1995 میلادی در زمان مطرح شدن پرونده فساد اخلاقی وی است.

افزایش میزان فقر در بین مردم آمریکا در کنار بحران سقف بدهی این کشور و ناتوانی برنامه های دولت اوباما در ایجاد فرصت های شغلی جدید از جمله مهم‌ترین دلایل کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهور آمریکا عنوان شده است.

همچنین تنها 41 درصد از مردم آمریکا معتقدند که اوباما در مذاکره با جمهوریخواهان برای افزایش سقف بدهی موفق خواهد شد.

از سوی دیگر در پی از سرگیری تبلیغات برای مبارزه با چاقی با هدف مبارزه با چاقی كودكان از سوی "میشل اوباما"، همسر رئیس جمهوری آمریكا حمایت‌ها از وی به 70 درصد رسیده است كه موجب شده گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 و رقابت با باراك اوباما همسرش افزایش یابد.

این در حالی است كه بانوی اول آمریكا شدیدا این گمانه‌زنی‌ها را رد كرده است.

در این راستا، اوباما اعتراف كرده است كه شدیدا نسبت به همسرش حساس است و از فكر این كه مسائل جهانی موجب كم شدن توجه همسرش به من شود، بسیار عصبانی می‌شود!

منبع: برنا