Gerdab.IR | گرداب

موج انقلاب‌ها به اسرائيل رسيد

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

سران اصلي این اعتراضات جوانان و دانشجويان هستند که از طريق فيس بوک و ديگر سايت هاي اجتماعي گردهمايي هايشان را سازمان دهي مي کنند.

به گزارش گرداب به نقل از تلويزيون راشاتودي، هزاران معترض جوان که خواستار عدالت اجتماعي هستند و به سياست هاي دولت اسرائيل اعتراض دارند، در سراسر شهرهاي اسرائيل چادر زده اند.

"عزيز ابوسارا"، روزنامه نگار عرب تبار اسرائيلي در مصاحبه با اين شبکه گفت: «اسرائيل به وقوع انقلاب نزديک مي شود.»

وي افزود: «دو سوم فقرا در اسرائيل فقيران کارگر هستند؛ کساني که هر روز کار مي‌کنند، اما قادر نيستند خود را از خط فقر بيرون بکشند. به همين علت است که مردم به خيابان ها آمده اند.»

وي افزود: «نحوه شروع اعتراضات نيز به شروع روند انقلاب ها در  مصر، تونس و ديگر کشورها شبيه است. معترضان از طريق فيس بوک و ديگر سايت هاي اجتماعي گردهمايي هايشان را سازمان دهي مي کنند. سران اصلي اعتراضات نيز جوانان و دانشجويان هستند؛ يعني کساني که احساس مي کنند هيچ آينده اي در اسرائيل ندارند.»

"بنيامين نتانياهو"، نخست وزير اسرائيل نيز که احساس کرده است در معرض خطر قرار دارد، تلاش مي کند اين ماجرا را حل و فصل کند.

دولت اسرائيل اكنون تمرکز خود را روي شهرک سازي و ادامه اشغالگري هايش قرار داده و همين باعث شده است از مردمي که مخالف شهرک سازي هستند، غافل شود.

مردم اسرائيل به تدريج به ارتباط اشغالگري و شهرک سازي دولت شان در کرانه باختري پي مي برند و آن وقت است که انقلاب واقعي در اسرائيل به وقوع مي‌پيوندد.

منبع: باشگاه خبرنگاران