Gerdab.IR | گرداب

اشپیگل:

ترور رضایی اولین اقدام آشکار رئیس جدید موساد است

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

قتل کارشناسان اتمی ایران، بخشی از طرح عملیات موازی است که توقف و یا به تأخیر انداختن برنامه اتمی ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش گرداب به نقل از ترییون مستضعفین، ترور داریوش رضایی، کارشناس ایرانی، در دو هفته گذشته بار دیگر مسأله اتمی ایران را در محافل امنیتی و سیاسی غرب مطرح کرد. سوالی که همواره در این محافل مطرح می شود این است که چه کسی پشت ترور کارشناسان اتمی ایران است؟ و هدف این ترورها چیست؟ اشپیگل با استناد به بعضی محافل امنیتی غرب می گوید که عملیات ترور کارشناسان ایران توسط موساد، سازمان امنیت اسرائیل، تدارک و اجرا می شود.

یک منبع امنیتی اسرائیل به اشپیگل گفت که ترور رضایی "اولین اقدام آشکار تامیر پاردو، رییس جدید موساد است".

رضایی چهارمین کارشناس ایرانی است که از سال گذشته تاکنون ترور شده است. در ژانویه ۲۰۱۰ مسعود علی محمدی ترور شد. گفته می شود که وی جزء کارشناسان برجسته اتمی ایران به شمار می رفت.  در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۰ مجید شهریاری، پروفسور فیزیک به قتل رسید. پس ازآن فریدون عباسی، یکی دیگر از کارشناسان، در یک سوء قصد زخمی شد.

اشپیگل با استناد به محافل امنیتی اسرائیل گزارش می دهد که قتل کارشناسان اتمی ایران، بخشی از طرح عملیات موازی است که توقف و یا به تأخیر انداختن برنامه اتمی ایران را هدف قرار داده است.

در کنار عملیات ترور، تلاش می شود که از طریق حملات سایبری، به روند برنامه اتمی ایران آسیب وارد شود. حمله با ویروس استاکس نت، در تابستان ۲۰۱۰ یکی دیگر از عملیاتهای مخفیانه ای است که موساد علیه برنامه اتمی ایران به کار برده است.
 
طبق اطلاعات اشپیگل و با استناد به یک منبع اسرائیلی، میان رهبران اسرائیل دو گرایش در برخورد با برنامه اتمی ایران وجود دارد: گرایش اول بر این باور است که با ترور می توان مانع دست یافتن ایران به بمب اتم شد؛ این گرایش از طرف موساد نمایندگی می شود.
 
گرایش دوم خواهان حمله نظامی و بمباران تأسیسات اتمی ایران است؛ این گرایش بیشتراز طرف ارتش و به ویژه نیروی هوایی مطرح می شود.