Gerdab.IR | گرداب

حمله شبیه‌سازی شده امریکا برای "حکومت نظامی سايبری"

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

سايت خبري ولترنت در گزارشي با اشاره به سازمان‌دهي شبيه‌سازي يک حمله اينترنتي در ايالات متحده هدف آن را به نمايش گذاشتن آسيب‌پذيري آمريکا و منسجم کردن افکار عمومي اعلام کرد.

به گزارش گرداب، سايت خبري ولترنت در گزارشي با اشاره به سازمان‌دهي شبيه‌سازي يک حمله اينترنتي در ايالات متحده از سوی "مرکز امور سياست دو جناحي" (Policy center Bi partisan) در 16 فوريه 2010 مي‌نويسد: هدف اين شبيه‌سازي به نمايش گذاشتن آسيب‌پذيري آمريکا و منسجم کردن افکار عمومي در پي اظهارات هشدار دهنده "دنيس بلر" (Dennis Blair) رئيس ملي اطلاعات در کنگره صورت گرفت.

‌البته بهانه اين حمله فرضي نرم افزاري، اسلامگرايان و روس ها بودند، کساني که اغلب در سياه نمايي هاي تبليغاتي در آمريکا مورد هدف قرار مي گيرند.

در ادامه اين مطلب به معرفي شركتها و مراكزي كه با اين پروژه همكاري كرده‌اند ‌پرداخته شده است: به غير از "سي ان ان"، "موبايل سيستم" (SMobile Systems)، کمپاني "سوتِرن"  (Southern Company)، "پايپال" (PayPal)، "جنرال ديناميک" (General Dynamics)، "سيمانتک" (Symantec) و دانشگاه "جرج تاون" (Georgetown) کمکهاي لجيستيک خود را در اختيار قرار دادند.

 سناريو به وسيله "مايکل هايدن" (Michael Hyden) مدير سابق CIA نگاشته شده بود و شبيه سازي به وسيله "توماس کين" (Thomas Kean) و  "لي هاميلتون" (Lee Hamilton) رهبري شده بود (که با همديگر کميسيون رياست جمهوري در مورد يازده سپتامبر را سرپرستي کردند).

سالن فرماندهي کاخ سفيد در هتل "ماندارين" (Mandarin) واشنگتن بازسازي و نقش‌هاي اعضاي کابينه به وسيله اشخاص زير اجرا شده بود:

"مايکل شرتف"، دبير امنيت ملي
"جان نگروپنت"، منشي دولت

"فران توسن"، منشي امنيت حزب
"جان مگلوگلين"، رئيس ملي اطلاعات

"بنت جانسن"، معاون وزارت نيرو
"استفان فريدمن"، دبير خزانه‌داري

"جو لوکارت"، مشاور رئيس جمهور
"استوارد بيکر"، هماهنگ کننده اينترنتي
"ژنرال شارل والد"، دبير کل دفاع

‌طبق سناريو، استفاده مجاني از تلفن همراه براي هواداران يک اکيپ بسکتبال، نرم افزاري جاسوسي از سوي اسلام‌گراهاي سودان و از طريق يک کاربر روسي از کار افتاد. طي 45 دقيقه اين نرم افزار تمام تلفن‌هاي همراه آمريکا را آلوده مي‌کند، تمام رمزها و آدرسها را مي‌گيرد.

 به زودي دشمنان مي‌توانند تمام اي‌ميل‌هايي را که مي‌خواهند ردگيري و در مبادلات دخالت می‌کنند. بورس "وال استریت" بايد تعطيل شود و مامورين کنترلهاي هوايي بايد تمام پروازها را لغو کنند. کاربران تلفن‌هاي همراه خود را کنار مي‌گذارند و ترافيک به شبکه اينترنتي منتقل مي‌شود که به زودي اشباع خواهد شد.

 اين تمرين قرار است در تابستان سال 2011 انجام شود که علت آن تغييرات آب و هوايي و رسيدن تابستاني بسيار گرم است. در نتيجه شبکه برق‌‌رساني ديگر قادر به پاسخ دادن به درخواست‌هاي روز افزون، استفاده سراسري از تهويه متبوع نيست. در همين زمان است که تروريستها دست به انفجار مرکز برق‌رساني مي‌زنند. رايانه‌هاي بسياري از کار مي افتند. کاخ سفيد نه تنها سردرگم است، بلکه نمي‌داند عليه چه کسي بايد اقدام کند و نه مي‌داند به چه طريقي بايد اين کار را انجام دهد.

اما هيچ‌کدام از اينها رخ نمي‌داد اگر آمريکا آنتي ويروسهاي  SMobile Systems سيمانتک را خريده بود، اگر وزارت دفاع آخرين لوازم به دردنخور جنرال ديناميک را خريده بود و اگر کشور مجهز به مراکز هسته‌اي Exelon و شبکه‌هاي الکتريکي کمپاني سوتِرن بود!

اين گزارش سپس با بيان اينكه هدف شبيه‌سازي، نشان دادن کمبود آمادگي سرويس‌هاي امنيتي ايالات متحده و ضرورت تغيير قانون در دادن اختيارات استثنايي در حوزه انفورماتيک به کاخ سفيد بود، مي‌افزايد: «گفتگوهاي تلويزيوني براي بحث در مورد مفهوم جديد (بهداشت اينترنتي) برنامه‌ريزي شده‌اند. پروژه "حکومت نظامي انفورماتيک" كه به زودي بايد به کنگره معرفي شود به قوه مجريه اجازه خواهد داد فوراً کنترل کمپاني‌هاي بزرگ و خصوصي تلفن و اينترنت را در مواقعي که امنيت ملي ايجاب مي‌کند در اختيار خود بگيرد.»

سايت خبري ولترنت در ادامه گزارش خود به معرفي "مرکز امور سياست دو جناحي" كه اين شبيه‌سازي را تدارك ديده پرداخته و مي‌نويسد: شورا متشكل از کارشناسان است که در دو مرحله (2004 و 2007) به وسيله موسسات بزرگ با هدف فشار بر دولت آمريکا، دموکرات يا جمهوري خواه تشکيل شده است. اين مرکز براي تعدادي موسسه چند مليتي مانند پارتيشن عمل مي‌کند.

 به عنوال مثال،Exelon  (نيروگاههاي هسته‌اي)، Lokheed-Martin  (شرکت صنايع فضايي و نظامي هواپيما)، Johnson and Johnson  (داروسازي)، Ford  (خودرو سازي) و  onocoPhilips (پتروشيمي).

 به نظر مي‌رسد لابي كننده‌گان به طرز خاصي در سيستم مديريت اوباما رخنه کرده اند و مي‌توان به طور خاص به "توماس داشل" و "جرج ميچل" اشاره كرد.

اين گزارش در اين زمينه مي‌افزايد: مرکز امور سياست دو جناحي در سالهاي 2008 ،2007، 2006، 2005 به کابينه ارتباطات سراسري Downey McGrath مسئوليت برگذاري دو تمرين شبيه سازي يک "شوک نفتي" (oil shokwar) را واگذار کرده بود. براي مخفي کردن اسپانسرها، موسسه‌اي براي اين کار تاسيس شد. شوراي رهبران امنيت انرژي (Energy Securty Leadership Council) تحت مديريت ژنرال "جان ابي زيد" (John Abizaid) و دنيس بلر تشکيل شد و شخصيت هاي بلند مرتبه در اين شبيه سازي شرکت کرده‌اند. مانند: "ريچارد آرميتاژ" (Richard Armitage)، "کارول برونر" (Carol Browner)، "رابرت گيتس" (Robert Gates)، "روبرت روبلن" (Robert Rublin)، "جيمز ولسي" (James Woolsey) و همچنين "فليپ زليکوف" (Philip Zelikov).

عمليات تبليغاتي شنبه و يکشنبه به اتمام رسيد. پخش رپورتاژهاي دو ساعتي در اين مورد به وسيله CNN (پخش‌هاي پيش‌بيني شده در ساعت 8، 11 و ساعت 14 به وقت Eastern)، شنبه 20 و يکشنبه 21 فوريه تحت عنوان: "ما را بر حذر داشتند" صورت گرفت.

منبع: اشراف