Gerdab.IR | گرداب

اذعان هاآرتص؛

آمريكا توان چكاندن ماشه بر روي ايران را ندارد

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

آمریکا با مشکلات اقتصادی خود فلج شده و دیگر قادر نیست حمله ای را به نفع اسرائیل علیه ایران ترتیب دهد.

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي اذعان كرد كه انگشت آمريكا ديگر ضعيف‌تر از آن است كه بتواند ماشه را به روي ايران بچكاند.
 
به گزارش گرداب به نقل از جهان، اين روزنامه صهيونيستي ضمن رديف كردن فهرست بلندبالايي از اتهامات عليه ايران، از تلاش براي توليد سلاح هسته‌اي گرفته تا دخالت در امور داخلي عراق، تصريح كرد كه آمريكا با مشكلات اقتصادي خود فلج شده و ديگر قادر نيست حمله‌اي را "به نفع اسرائيل" عليه ايران ترتيب دهد.

بنابراين گزارش، كسري بودجه آمريكا و كاهش بودجه پنتاگون، برنامه حمله احتمالي به تاسيسات نظامي و هسته‌اي ايران را در آمريكا به حاشيه رانده است.

به نوشته هاآرتص، ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل در سفر هفته گذشته خود به آمريكا به خوبي متوجه شد كه فكر آمريكايي‌ها تنها معطوف به مشكلات داخلي خود است و حاضر به هيچ اقدام نظامي در جهت منافع اسرائيل نيستند.

بنابراين گزارش، بديهي است كه هرگاه اولويت بين اقتصاد و بازدارندگي بخواهد تعيين شود، اقتصاد برنده خواهد بود! براي آمريكايي‌ها همين‌كه از استفاده ايران از سلاح هسته‌اي جلوگيري كنند كافي است و قادر نيستند جلوي پيشرفت تدريجي هسته‌اي ايران و نفوذ آن در عراق را بگيرند.