Gerdab.IR | گرداب

افتضاح اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

مرکز هسته‌ای دیمونا در جنوب سرزمین اشغالی فلسطین، همواره یکی از سری‌ترین مراکزی بوده که رژیم صهیونیستی از هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد آن خودداری می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی "شبکه العالم"، با وجود تمام مراقبت‌های به عمل آمده در مورد مرکز هسته‌ای "دیمونا"، یک آشپز این مرکز اتمی که بمب‌های هسته‌ای این رژیم را تامین می‌کند، اخیراً تصاویری از آن را در پایگاه شخصی خود منتشر کرده است.

به گزارش روزنامه "معاریو"، این فرد که تصاویر تعدادی از کارکنان این پایگاه را در فیس‌بوک منتشر کرده بود، با گزارش افرادی مواجه می‌شود که به پلیس این رژیم گفته بودند تصاویر خود را در این سایت اجتماعی مشاهده کرده‌اند.

 پس از دستگیری این فرد مشخص می‌شود که وی فکر نمی‌کرده این اقدام او خارج از قانون‌های وضع شده توسط اسرائیل بوده باشد و ممکن است علیه او اعلام جرم شود. به گفته منابع آگاه بلندپایه اسرائیل، این فرد پس از آن‌که تصاویر را از روی صفحه شخصی‌اش در فیس بوک پاک کرد، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از کار اخراج شد.

 منابع امنیتی در تل‌آویو این رویداد را افتضاح امنیتی ارزیابی کرده و معتقدند عدم توانایی برای مقابله آن می‌تواند در آینده مشکلات بسیاری را برای این رژیم به وجود آورد. این مقامات همچنین بر این باورند که شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، در آینده خطرات بیشتری را متوجه این رژیم خواهند کرد و باید تدابیر محکم‌تری در زمینه اتخاذ شود.

"ایلی نیسان" تحلیل‌گر اسرائیلی هم به شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی گفت: « با توجه به این تهدیدات و گسترش آن هم در دفتر نخست‌وزیری و هم در سازمان امنیت داخلی " شاباک" گروه‌های ویژه‌ای برای مقابله با نشت چنین اطلاعات مهمی تشکیل شده و آنها می‌توانند همه امور را تحت کنترل خود داشته باشند.

 رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای به خرج داده است تا مانع از نشت اطلاعات مهم و امنیتی خود به خصوص در مورد مرکز اتمی دیمونا در صحرای "نقب" فلسطین شود. این رژیم با وجود آگاهی جهانی از مرکز اتمی دیمونا و مشخص‌بودن فعالیت‌های مخرب آن، به دلیل حمایت قدرت‌های بزرگ به خصوص آمریکا،  از تن دادن به بازرسی‌ دیمونا از سوی بازرسان بین‌المللی خودداری می‌کند.