Gerdab.IR | گرداب

در دوازدهمين کنگره سازمان ملل:

مبارزه با جرائم اينترنتی تقويت می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۹

شرکت کنندگان در دوازدهمین کنگره سازمان ملل درباره جرائم در السالوادور، برای تشدید مبارزه برضد جرائم اینترنتی به توافق رسیدند.

به گزارش گرداب، شرکت کنندگان در دوازدهمین کنگره سازمان ملل درباره جرائم در السالوادور، برای تشدید مبارزه برضد جرائم اینترنتی به توافق رسیدند.

شرکت کنندگان در این کنگره نتوانستند در مورد تشکیل یک نهاد بین المللی در این زمینه به توافق برسند. حدود سه هزار نماینده از صد و چهل کشور شرکت کننده در دوازدهمین کنگره سازمان ملل متحد برای پیش گیری از جرائم، روش های مبارزه بهتر با جرائم اینترنتی را مطالعه کردند.

سازمان ملل متحد پیشتر جرائم اینترنتی را یکی از بزرگترین چالش های جهان مدرن توصیف کرده بود.

بر اساس بیانیه ای که سازمان ملل متحد منتشر کرده است، نمایندگان اسپانیا که همچنین نماینده اتحادیه اروپا در این کنگره بودند، ایجاد یک دستگاه قضایی جدید برای مبارزه با تخلفات اطلاعاتی، تصاویر و نوشته های غیراخلاقی مربوط به کودکان و نیز تخلفات امنیتی مربوط به شبکه های اینترنتی را ضروری ندانستند، زیرا معتقدند این مقابله با این جرائم در موافقتنامه "بوداپست" پیش بینی شده است.

بر اساس موافقتنامه بوداپست مصوب سال 2001 شورای اروپا، کشورها به تصویب قانون مناسب و تقویت همکاری در این زمینه تشویق شده اند.

نماینده اسپانیا خاطر نشان کرد: این موضوع پیش از هر چیز به اراده سیاسی کشور ها بستگی دارد.

 لهستان و کره جنوبی بر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه تاکید داشتند در حالی که نمایندگان جمهوری آذربایجان تقویت عملکرد پلیس ملی را نیز در این زمینه لازم دانستند. هیئت اندونزیایی نیز در راستای همکاری بهتر بین المللی از ایده تشکیل یک نهاد جدید بین المللی زیر نظر سازمان ملل در این زمینه حمایت می کرد.

این هیئت ابراز امیدواری کرد در گزارش نهایی دوازدهمین کنگره، پیشنهادی درباره موضوع ارائه شود. هند، آفریقای جنوبی و برزیل نیز از این ایده دفاع کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از "ریو دو ژانیرو"، تمامی شرکت کنندگان در این کنگره در مورد لزوم همکاری های فنی بیشتر با کشورهای در حال توسعه در این زمینه توافق کردند.

منبع: واحد مرکزی خبر