Gerdab.IR | گرداب

بزرگ‌ترين تظاهرات تاريخ رژيم مجعول صهيونيستي

450 هزار صهيونيست در تظاهراتی اعتراضی به خيابان‌ها ريختند

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

450 هزار صهيونيست ساكن در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين در جريان بزرگ‌ترين تظاهرات اعتراضي به سياست‌هاي اقتصادي و نابرابري‌هاي جامعه مجعول اسرائيل اعتراض كردند.

به گزارش گرداب، جهان به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت: 450 هزار صهيونيست ساكن در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين در جريان بزرگ‌ترين تظاهرات اعتراضي از زمان تاسيس اين رژيم جعلي شركت كرده و به سياست‌هاي اقتصادي و نابرابري‌هاي جامعه مجعول اسرائيل اعتراض كردند.

بنابر تخمين‌هاي اوليه در حدود ۳۰۰ هزار صهيونيست در ميدان "كيكار حامدينا" در پايتخت سرزمین‌های  اشغالی حضور به هم رساندند.

هزاران تظاهركننده اسرائيلي با حركت از خيابان "پينكاس" به سمت اين ميدان، دست به اعتراض زده و عده كثيري نيز به رغم تصورات پليس رژيم صهيونيستي از شهر "رامات گان" به سمت تل‌آويو حركت كردند كه همين امر ترافيك مسير رامات گان به تل‌آويو را بند آورد.

بنا بر اين گزارش، "يوناتان لوي"، يكي از رهبران معترضين صهيونيست در مصاحبه با هاآرتص اظهار داشت كه ۱۰ هزار تن از تظاهركنندگان خود را از منطقه "روتسشيلد" به ميدان كيكار حامدينا رسانده‌اند.

وي همچنين اظهار داشت كه مردم از سراسر اسرائيل خود را به اين منطقه رسانده و مشغول رقص و پايكوبي هستند و مسرت خود را از شركت در اين تظاهرات اعتراضي ابراز مي‌دارند.

رئيس اتحاديه دانشجويان اسرائيل در سخنراني خود در جمع معترضين خطاب به بنيامين نتانياهو، رئيس كابينه رژيم صهيونيستي، گفت كه اين مردم خواستار آن هستند كه به آنها "اجازه زندگي" داده شود. وي افزود كه امشب، اسرائيل در بزرگ‌ترين تظاهرات تاريخ خود در حال بيدار شدن است!

يكي ديگر از رهبران معترضين صهيونيست نيز اظهار داشت: «جامعه اسرائيل به خطوط قرمز خود رسيده است. ما در اين تابستان تصميم گرفتيم كه ديگر چشم‌هاي خود را باز كرده و چون كورها نباشيم.»

همچنين گزارش‌هاي منتشر شده تا لحظه مخابره اين خبر نيز حكايت از آن دارد كه ده‌ها هزار نفر در بيت‌المقدس اشغالي در حال حركت به سمت محل اقامت رئيس كابينه رژيم صهيونيستي هستند. از حيفا نيز تظاهراتي ۴۰ هزار نفره گزارش شده است.

اين تظاهرات در ادامه سلسله تظاهرات جامعه صهيونيستي در اعتراض به نابرابري اجتماعي انجام مي‌شود. رهبري اين تظاهرات بر عهده چپ‌هاي اسرائيلي است كه خواستار از بين رفتن شكاف عميق طبقاتي در اسرائيل هستند.

رژيم صهيونيستي يهوديان را از سراسر جهان با وعده زندگي در ناز و نعمت به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين كشانده است. رژيم مجعول اسرائيل در سال ۱۹۴۸ و با اشغال بخشي از خاك فلسطين تاسيس شد و سپس در سال ۱۹۶۷ تمام سرزمين فلسطين را اشغال كرد. صهيونيست‌ها در حالي به نابرابري اجتماعي اعتراض مي‌كنند كه بيش از سه سال است نوار غزه در محاصره رژيم صهيونيستي است و مردم اين منطقه در فشارهاي سختي قرار گرفته‌اند.