Gerdab.IR | گرداب

واكاوي عمليات رواني در فضاي مجازي عليه جمهوري اسلامي ايران(2)

مانور اقتدار ايران در دنياي مجازي

تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹

گوگل با شعار گردش آزاد اطلاعات اخبار فاجعه غزه را فيلتر كرده و عكس هاي مربوط به آن را جمع آوري كرده است. در خصوص خانم مروه شربيني كه توسط يك نژاد پرست به شهادت رسيد، همين سياست را اتخاذ كرد. همچنين هنگام جستجوي مطالب مورد نظر كاربر ايراني به وي پيشنهادهاي غير اخلاقي و نامتعارف ارائه نموده و در فضايي كاملا يكسويه كاربر را به سوي محتواي مد نظر خود هدايت مي كند.

ديشب در مشهد فرياد الله اكبر با صداي گلوله پيوند خورد....(چهارشنبه 27 خرداد ماه 1388 ساعت 10 و 17 دقيقه و 9 ثانيه)،اينجا قائمشهر همه خوابيدن نيروي انتظامي شهر رو زير نظر داره موبايل بعضي ها كنترل ميشه. . . به بن بست رسيديم طبق خبرها ديشب يه دختر شيرازي در بابل هم به شهداي سبز پوش پيوست(چهارشنبه 27 خرداد ماه1388 ساعت 1 و 6 دقيقه و 31 ثانيه) . . .
عبارات فوق محصول وب نگاري هاي علي و حسن.ب دانشجويان اخراجي دانشگاه امير كبير است كه پس از برپايي انتخابات رياست جمهوري در تلاش بودند با ترويج و اشاعه اخبار دروغ مبني بر كشته شدن مردم به تحريك احساسات كاربران بپردازند.
گذشته از همه دست اندازي هاي فرهنگي غرب از طريق فضاي اينترنت كه پروژه مضلين -فعاليت در سايت هاي مستهجن- را رقم زد، فعاليت هاي ديگري در فضاي مجازي اتفاق افتاد كه بهره گيري سوء ايالات متحده آمريكا را از اين فضا در تقابل با امنيت ملي ديگر كشورها اثبات مي كند.
طي سال هاي اخير شاهد بوده ايم با وارد شدن و گسترش شبكه اينترنت در ايران و وبگردي هاي جوانان و نوجوانان زمينه دسترسي اين قشر به تصاوير و كليپ هاي خصوصي افراد كه توسط سودجويان در قالب سايت هاي مستهجن در اينترنت منتشر شده فراهم شده است.
در كنار اين مسايل ضد اخلاقي، ضديت با دين و در نهايت فعاليت هاي سياسي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران به گونه اي برنامه ريزي و اعمال مي شود كه كاربران قادر به هضم و درك آن نخواهند بود.

مأموريت ضديت با ارزش هاي اخلاقي
برخي وبلاگ ها و سايت ها در ابتدا ضديت با اخلاق را رواج مي دهند، در مرحله بعد ضديت با دين؛ فرقه هاي شيطان پرستي، پرستش اندام هاي بدن و غيره را دنبال مي كنند در صورت نيل به هدف يعني پوچ گرايي در جوانان، اهداف سياسي خويش را كه در تعارض با ارزش ها و امنيت ملي است توسط كاربران اغفال شده تعقيب مي كنند.
پروژه فتنه سال گذشته ديگر برنامه حساب شده و مدون دولت ايالات متحده آمريكا با حمايت برخي كشورهاي اروپايي و افراد معاند يا فريب خورده در داخل و خارج از كشور به شمار مي رود كه با هدف زير سوال بردن انتخابات و تكرار دروغ بزرگ تقلب در انتخابات در سايتهاي داخلي و خارجي زمينه دخالت آشكار بعضي از سياستمداران و دولتمردان غربي در امور داخلي ايران و دامن زدن به اغتشاشات را فراهم كرد.
توهين و فحاشي در سايت هاي سياسي و شبكه هاي اجتماعي اينترنتي كه از بيرون كشور هدايت مي شوند مانند سايت گويا نيوز، بي.بي.سي، روزآنلاين، يوتيوب، فيس بوك، تويتر و ...، حمله هكري به سايت هاي اطلاع رساني و خبرگزاري هاي رسمي كشور، هدايت، آموزش و تشويق اغتشاشگران براي ايجاد ناامني و آشوب و هتك حرمت به مسئولان و توده هاي مختلف مردم را در زمره اين اقدامات مي توان برشمرد.
اما قلم فرسايي جمعي از افراد در سايت ها و وبلاگ هايي شخصي به منظور سودجويي و بهره برداري از جو به وجود آمده در كشور به انضمام پوشش غير واقعي خبري اغتشاشات و دعوت به تجمعات غيرقانوني توسط شبكه هايي چون BBC فارسي، VOAصداي آمريكا ، راديو آزادي، راديو فردا فعاليت هايي بود كه در عرصه رسانه صورت گرفت و ناخودآگاه سايت ها و وبلاگ هاي داخلي همراهي خود را با رسانه هاي وابسته غرب علني كردند.
طرح بي ثبات سازي ايران
بهره گيري از رسانه و فضاي اينترنت همان موضوعي است كه جنگ نرم را نسبت به جنگ سخت در اولويت برنامه ريزي ها قرار مي دهد؛ به همين منظور آمريكايي ها در سال 2006 تحت عنوان طرح بي ثبات سازي ايران اهدافي را دنبال كردند و البته تمركز خود را بر رسانه گذاشتند.
سراج، كارشناس سياسي نوع حركتي كه ايالات متحده آمريكا بر ضد ايران اسلامي تدارك مي بيند را انتقال از جنگ سخت به نرم عنوان و در تحليل اين مساله به مقدمه اي اشاره مي كند.
وي طي گفت و گويي اظهار مي دارد: روزگاري بحث قدرت در ادبيات استراتژيك و سياسي برابر با قدرت سخت و نظامي بود اما با سير تحول، مفهوم مبارزه در قدرت نرم خلاصه شده است كه غربي ها از آن به عنوان قدرت جذابيت ياد مي كنند. طي چند ساله اخير به پديده قدرت هوشمند رسيده ايم، قدرت هوشمند مفهومي است كه سه قدرت نرم، قدرت دفاعي و سخت و قدرت فناوري اقتصادي را به عنوان پشتوانه هاي قدرت نرم دربر مي گيرد.
به اعتقاد اين كارشناس سياسي آمريكايي ها سعي مي كنند با استفاده از قدرت رسانه ارزش هاي خود را جهاني كنند.
تحولاتي كه طي سال هاي اخير در ايران اتفاق افتاد و رويكرد به ارزش ها و آرمان هاي انقلاب به شكل جدي صورت گرفت، گفتمان ليبراليسم و سكولاريسم به حاشيه رفت و تلاش دشمن براي دوگانه كردن حاكميت شكست خورد و البته اين تحولات در داخل كشور قدرت نرم توليد كرد.
برخي كارشناسان سياسي، دليل اين ادعا را همراهي افكار عمومي كشورهاي منطقه با ارزش هاي جمهوري اسلامي ايران طي سال هاي اخير قلمداد مي كنند.
صادقي، معاون فني و سايبري سپاه در همين رابطه بر فعاليت سيستماتيك آمريكا در مبارزه تمام عيار با ايران اشاره مي كند و در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان اينطور توضيح مي‌دهد: وقتي آمريكايي ها در حوزه هاي علمي، صنعتي يا حتي دارويي تحريم هاي شديدي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران اعمال مي كنند، حذف تحريم اينترنت بر فضاي مجازي ايران قطعا بيانگر فعاليت منظم و هدفمند به منظور جريان سازي و بي ثبات كردن اوضاع داخلي ايران است.
وي همچنين ادامه مي دهد: اقداماتي كه در مركز بررسي جرايم سازمان يافته صورت پذيرفت مطمئنا به اين محدوده زماني ختم نمي شود. ما بر اين عقيده ايم كه در هر مكان و زماني كه ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي به خطر بيافتد همه توان فني و اطلاعاتي در جهت مقابله با آن بسيج مي شوند.
صادقي علت انتشار اخبار پروژه هاي كشف شده را طي ماه هاي اخير، اطلاع رساني از طرح هاي دشمنان و هوشياري آحاد مردم عنوان و تصريح مي كند: مخاطبان به ويژه جوانان بايد مراقب باشند تا فريب اين جريانات را نخورند. فضاي مجازي حوزه ماجراجويي نيست و يك لحظه غفلت ممكن است موجب بهره برداري گروه هاي معاند شود. آنها تلاش مي كنند با به دام انداختن فرد راه او را ببندند و او را ناگزير از همكاري كنند.

جستجوگر گوگل خدمات رايگان به ايرانيان مي دهد!
انتشار عكس، فيلم و متن در برخي موضوعات مستهجن از جمله كودكان و نوجوانان زير 18 سال در كشورهاي اروپايي و آمريكايي ممنوع و به عنوان جرم تلقي مي شود. اما امكان دستيابي به اين موضوعات چندي پيش با كمك جستجوگر گوگل براي ايرانيان فراهم شد!
اين موضوع كه علي رغم شعارهاي حقوق بشري مجامع غربي و صاحبان سايت هاي بزرگي همچون گوگل و ياهو رعايت مي شد، تحت برنامه اي هدفمند در اختيار كاربران فارسي زبان و ايراني قرار گرفت.
معاون فني و سايبري سپاه تاكيد مي كند:  اين عملكرد نشان دهنده سياست ها و استراتژي دشمنان ايران اسلامي در فضا مجازي است.

تهاجم فرهنگي برنده ترين سلاح
رسانه هاي نسل نوين مهمترين ابزاري هستند كه مي توانند مسير تسلط فرهنگي غرب را تسهيل كنند. به همين منظور همواره بر هوشياري نسبت به حفظ فرهنگ ملي و امنيت داخلي تاكيد مي شود.
به عقيده سيد محمد ظريفي عضو هيات عالي نظارت اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور كه در گفت و گو با گزارشگر كيهان سخن مي گويد، رسانه مي تواند مسبب جنگ نرم يا مانع تاثيرگذاري آن باشد. يك نكته را بايد توجه داشت و اينكه رمـز انـحراف هر نهضتي در انحراف از ريشه هاي استـواري آن نهضت نهفته است.
به اعتقاد اين فعال دانشجويي نهضتي كه ايمان و ايدئولوژي در آن حرف اول را مي زند، گر چه از تـاثير عوامل اقتـصادي بـر كنار نخواهد ماند، اما تهاجم فرهنگي بـرنده تـرين سلاح در قطع ريشه هاي آن خواهد بود. لذا در اين حين و پس از تثبيت انقلاب اسلامي ايران جلوگيري از به انحراف رفتن اين نهضت و حفظ ارزش هاي متعالي آن اهميت وافري دارد.
ظريفي ادامه مي دهد: آنهايي كه بر موج انقلاب سوار بودند خودشان را امروز نشان مي دهند. اگر حركت و تيزبيني امام نبود شاهد افول انقلاب مي بوديم. گرچه تدابير رهبري و توصيه هاي ايشان بر مقابله با تهاجم فرهنگي و ناتوي فرهنگي را نبايد ناديده گرفت.
وي ضمن تاكيد بر توجه به آسيب هايي كه انقلاب اسلامي ايران را تهديد مي كند اينطور توضيح مي دهد: برخي از آسيب ها تاكنون چهره خود را نشان داده اند، اما برخي ديگر ممكن است بعدها اتفاق بيافتند. به طور مثال ساختار نظام اسلامي ايران پتانسيل تفرقه را با قوميت ها و مذاهب مختلف دارد. همان كه دشمن طي سال هاي اخير به آن روي آورده است.
وي كه تضعيف نظام را مخل امنيت ملي و استقلال كشور مي داند، تصريح مي كند: همواره بايد توجه داشت يكي از اركان دولت، مجلس، قوه قضائيه، شوراي نگهبان و ... استحكام قانون است و تضعيف اين جايگاه ها يعني تضعيف نظام كه نبايد اتفاق بيافتد و در صورت خلل در يكي از اين موارد، نظام با خطرات بيشتري مواجه خواهد شد.
محمد قيوم دهقاني نماينده مردم ايرانشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان مي گويد: طي حوادث اخير پس از انتخابات عده اي اغفال شدند تا وحدت ملي را دچار خدشه كنند، اما اكنون ديگر متوجه شده اند كه شرط ايستادگي ملت در مقابل استكبار همين وحدت ملي است كه مذاهب مختلف را حول يك محور واحد جمع كرده است.
دهقاني اظهار مي كند: اگر مروري به تاريخ داشته باشيم متوجه مي شويم هيچگاه مردم به دنبال تفرقه و نفاق نبوده اند بلكه هميشه از سوي غرب مورد هجوم فرهنگي و سياسي قرار گرفته اند.
البته بسياري از كارشناسان هم علت عداوت هاي مستمر دشمنان را عليه جمهوري اسلامي ايران در هراس غرب از صدور انقلاب اسلامي توصيف مي كنند.
عداوت هاي مستمر دشمنان كه اين نماينده مجلس شوراي اسلامي بدان اشاره مي كند خوشبختانه توسط مركز بررسي جرائم سازمان يافته كه يكي از مراكز وابسته به فرماندهي پدافند سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و با توان اطلاعاتي بالايي است، كشف و منهدم شد تا جايي كه اين مركز با اين ميزان از اشراف عملياتي و اطلاعاتي در كشف سايت هاي معاند كه به علت برخورداري از امكانات شبكه هاي جاسوسي ايالات متحده آمريكا قابليت نفوذ به آن ظاهرا غيرممكن بود، بار ديگر ضربات سختي بر پيكره هدف هاي مغرضانه استكبار جهاني وارد كرد.
منبع: روزنامه كيهان شماره19628