Gerdab.IR | گرداب

توني بلر:

هر چه در خاورميانه مي كشيم زير سر ايران است

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۰

مادام كه رژيم اسلامي ايران تغيير نكند، من به هيچ وجه نسبت به آينده خاورميانه خوش بين نخواهم بود.

به گزارش گرداب، نخست وزير سابق رژيم انگليس خواستار براندازي عليه جمهوري اسلامي شد و تصريح كرد اگر رژيم سياسي ايران به عنوان دشمن شماره يك غرب تغيير نكند، هيچ اميدي نسبت به آينده خاورميانه نخواهد داشت.

توني بلر كه در كنار بوش ميراث دار شكست سنگين آمريكا و انگليس در قشون كشي به افغانستان و عراق محسوب مي شود و مورد طعنه گسترده محافل سياسي و رسانه اي غرب قرار دارد، در مصاحبه با روزنامه تايمز، صريحاً خواستار تغيير رژيم و براندازي در ايران شد و گفت: «مادام كه رژيم اسلامي ايران تغيير نكند، من به هيچ وجه نسبت به آينده خاورميانه خوش بين نخواهم بود.»

وي مدعي شد: «مداخلات جمهوري اسلامي در عراق و افغانستان يكي از دلايل عمده ادامه جنگ و خونريزي در اين دو كشور بوده است و ده سال پس از يازدهم سپتامبر حكومت اسلامي ايران همچنان به پشتيباني اش از گروه هاي تروريستي و ارتجاعي ادامه مي دهد.»

بلر مي افزايد: «قدرت و شمار نيروهاي اسلامگراي افراطي دست كم گرفته شده است. نيروهاي اسلامگراي افراطي از سازماندهي و عزم بالايي در انجام عمليات تروريستي برخوردارند. پيروزي بر اسلامگرايي و تروريسم اسلامي مستلزم يك نسل تلاش است.»

وي مي گويد: «آمريكا و انگليس تا به حال موفق به ايجاد ثبات در افغانستان و عراق نشده اند.»

بلر ايران را دشمن شماره يك غرب توصيف كرده است.

يادآور مي شود بوش و بلر در سال 2001 به بهانه ماجراي 11 سپتامبر، قشون كشي وحشيانه به افغانستان را تحت عنوان آغاز جنگ هاي صليبي عليه 24 كشور اسلامي آغاز كردند و از ايجاد خاورميانه جديد با محوريت رژيم صهيونيستي خبر دادند اما تشكيل جبهه مقاومت اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي ايران و پيروزي هاي تدريجي اين جبهه در عراق و لبنان و فلسطين، باعث مهندسي معكوس طرح خاورميانه جديد شد تا آن جا كه ملت هاي مسلمان منطقه در كشورهاي مصر و تونس و يمن و بحرين و ليبي و... از 8 ماه پيش، دست به انقلاب عليه رژيم هاي وابسته آمريكا و غرب زدند.
 
منبع: کیهان