Gerdab.IR | گرداب

الجزيره:

ايران آمادگي رويارويي با بدترين گزينه احتمالي را دارد

تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹

شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي از رزمايش پيامبر اعظم 5 در خليج فارس و تنگه هرمز، تاكيد كرد: ايران آمادگي مواجهه با بدترين گزينه احتمالي را دارد.

به گزارش گرداب شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي از آخرين روز رزمايش پيامبر اعظم 5 در آبهاي خليج فارس و تنگه هرمز، خبر آزمايش 4 نوع از موشك‌هاي دريايي جديد از سوی سپاه پاسداران را اعلام كرد.

اين شبكه از قول "مصطفي صفاري"، فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران خبر داد كه در بين اين موشك‌ها يك موشك ساخت داخل است كه قدرت تخريب بالايي دارد و هم از ساحل و هم از عرشه كشتي قابل شليك است.

الجزيره در ادامه اين گزارش افزود: مانور آبي ايران در خليج [فارس] در حال نزديك شدن به روزهاي پاياني است و مرحله كنوني آن مشتمل بر شليك آزمايشي موشك هاي جديدي است كه براي اهداف دريايي در نظر گرفته شده است.

اين شبكه همچنین به پخش بخشي از اظهارات "سعيد جليلي"، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران درباره اين رزمايش پرداخت.

جليلي در جمع خبرنگاران گفته بود: «اين رزمايش پيامي است كه دربردارنده امنيت، ثبات، صلح و محبت در منطقه است و پيام دوم آن اين كه كشورهاي منطقه توان تامين امنيت منطقه را دارند.»

خبرنگار الجزيره در ادامه با اشاره به آمادگي ايران براي هرگونه گزينه احتمالي كه از سوی منتقدين برنامه هسته‌اي ممكن است به اجرا دربيايد، افزود: ايران آمادگي مواجهه با بدترين احتمال را دارد و آماده باز كردن جبهه جديد براي دفاع از حملات دشمن است.

اين شبكه در ادامه اين گزارش با اشاره به سفر "محمود احمدي نژاد"، رئيس جمهور ايران به قاره سياه، گزارش داد: ايران اين سفر را جزئي از طرح بزرگتر براي گسترش روابط با ديگر كشورهاي اين قاره دانسته است.

الجزيره با اشاره به توافقات صورت گرفته اقتصادي و ديپلماتيك بين تهران و كشورهاي آفريقايي در طي دو سال گذشته اين توافقات را در راستاي منافع اقتصادي تهران در آفريقا ارزیابی کرده و آن را راهي براي خروج از تنگناهاي اقتصادي كه عليه ايران ايجاد شده دانست.

اين شبكه با اشاره به تلاش جمهوري اسلامي ايران براي بهره‌مند شدن از بازار آفريقا بر رقابت غرب براي رسيدن به اين بازار تاكيد كرد.

الجزيره در حالي كه مدعي شد، سفر احمدي نژاد به آفريقا تلاشي پيش دستانه براي خروج از تنگناهاي ديپلماتيك است كه غرب عليه ايران فراهم كرده است، اين سفرها را با تحركات ايران در آمريكاي لاتين در يك راستا دانست.

اين شبكه با بيان اينكه سفر رئيس جمهور ايران به اوگاندا از اهميت بيشتري برخوردار است، تصريح كرد: اوگاندا يكي از كشورهاي داراي كرسي غير دائم در شوراي امنيت است كه راي آن براي ايران اهميت دارد.
 
منبع:‌ فارس