Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "بصیرت سایبری"؛

جدیدترین سلاح هکرها در جنگ سایبری

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

امکانات موجود در این هواپیما برای شناسایی و ردگیری شبکه های تلفن همراه و همین طور نقاط hotspot برای دسترسی به اینترنت بی سیم قابل استفاده است.

گرداب- با اینکه محققان امنیتی سراسر دنیا شبانه روز برای جلوگیری از نفوذ هکرها تلاش می کنند اما افراد بسیار کمی خواهند بود که به فکر این باشند که اطلاعات ممکن است از آسمان جمع آوری شود.

دو متخصص امنیت "ریچارد پرکینز" و "مارک تسی" جدیداً در لاس وگاس آمریکا از دستاورد دو سال تلاش خود که یک هواپیمای بدون سرنشین است پرده برداری کردند که با تجهیزاتی که بر روی آن نصب است می توان از راه دور نیز این گونه حملات امنیتی را سازماندهی کرد.



آنها چندین بار در طول کنفرانس خود اظهار کردند "اگر ما می توانیم پس آنها هم می توانند." که منظورشان از آنها هکرهایی هستند که اخیراً مشکل سازتر از گذشته خطری جهانی محسوب می شوند. پرکینز یک مهندس امنیت و تسی یک مشاور امنیتی شرکت Wall Street هستند و باور دارند که حتماً نیازی نیست یک فارغ التحصیل دارای مدرک PhD از دانشگاه تکنولوژی ماساچوست باشید که بتوانید هکر قهاری شوید. پرکینز و تسی مجموعاً 6190 دلار برای این هواپیما هزینه کرده اند که نسبت به کارایی آن مبلغ ناچیزی محسوب می شود.

این هواپیما با اعمال تغییرات و دستکاری برخی قسمت های یک هواپیمای بدون سرنشین قدیمی ارتش آمریکا طراحی شده و امکانات موجود در آن برای شناسایی و ردگیری شبکه های تلفن همراه و همین طور نقاط hotspot برای دسترسی به اینترنت بی سیم قابل استفاده است.

این هواپیما می تواند به شبکه های وای – فای، بلوتوث و همین شبکه های تلفن همراه مبتنی بر فناوری GSM حمله کند. هواپیمای یاد شده قادر به سرقت بسته های حاوی اطلاعات است که به صورت بی سیم از طریق شبکه های مختلف ارسال می شوند. سرقت اطلاعات در شبکه های اینترنتی بی سیم که رمزگذاری نشده باشند هم برای این سیستم به سادگی ممکن است.

هزینه ساخت این هواپیما تاکنون کمتر از 6500 دلار بوده است و وزن آن به حدود 6 کیلوگرم می رسد. متخصصانی که این هواپیما را ساخته اند هدف خود از این کار را افزایش توجه به ضعف های بی شمار شبکه های بی سیم دسترسی به اینترنت و خدمات تلفن همراه اعلام کرده اند. البته این هواپیما برای شناسایی تلفن های همراه در نقاط سانحه دیده و کمک به عملیات نجات هم قابل استفاده است.

بصیرت سایبری