Gerdab.IR | گرداب

بازتاب ‌گسترده سخنان امام‌ خامنه‌ای در رسانه‌های ‌جهان + عکس

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۰

بیانات مهم ولی امر مسلمین جهان در اجلاس بین‌المللی "بیداری اسلامی" در تهران، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت.

به گزارش گرداب، بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در نخستین اجلاس بین‌المللی "بیداری اسلامی" در تهران، پیرامون تحولات منطقه و توصیه ایشان به کشورهای منطقه درباره اینکه هرگز به آمریکا و ناتو و به رژیم‌های جنایتکاری چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین آنها را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنند، با بازتاب گسترده در رسانه های جهانی مواجه شد.

خبرگزاری فرانسه، سایت شبکه فرانسوی فرانس24، روزنامه انگلیسی زبان "دیلی استار" چاپ بیروت، شبکه الجزیره عربی، شبکه العربیه، سایت های یاهو، العربیه، بی بی سی، رادیو فردا، دویچه وله، مردمک و بالاترین از جمله سایت هایی بودند که سخنان رهبر انقلاب را منتشر کردند.

شبکه الجزیره علاوه بر پوشش کامل سخنرانی امام خامنه‌ای به طور زنده، در بخش خبری ساعت 14خود نیز با اشاره به قسمت هایی از سخنان ایشان گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران هویت انقلاب های جهان عرب را اسلامی خواند. وی در این کنفرانس که با حضور میهمانانی از کشورهای مختلف در تهران برگزار شد پیش زمینه وضع کنونی را حضور شخصیت های جریان ساز اسلامی به شمار آورد.

این شبکه افزود: آیت الله خامنه ای، انقلاب ایران را به عنوان یکی از عوامل وقوع انقلاب ها در جهان عرب برشمردند و گفتند تشکیل نظام ماندگار و مقتدر و شجاع و پیش‌ رونده جمهوری اسلامی و تأثیر آن در بیداری اسلامی امروز، خود داستان مفصل و در خور بحث و تحقیقی است که یقینا فصل مشبعی در تحلیل و تاریخ‌ نگاری وضعیت کنونی دنیای اسلام را به خود اختصاص خواهد داد.

شبکه العربیه نیز با انعکاس بخشی از بیانات رهبر انقلاب گفت: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی با هشدار به کشورهای عربی گفتند: «به آمریکا و ناتو اعتماد نکنید.»

سایت جستجوگر یاهو، فرانس 24، دیلی استار با انتخاب تیتر "رهبر ایران به انقلاب های عربی هشدار داد که به غرب اعتماد نکنند" نوشتند: «رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای، در روز شنبه به آنهایی که در ناآرامی های عربی بوده اند، هشدار داد تا به قدرت های غربی اعتماد نکرده و به قول و وعده های آنها اطمینان نکنند.»

سایت شبکه العربیه نیز با انتخاب تیتر "آیت الله خامنه ای از کشورهای عربی خواست به آمریکا و ناتو اعتماد نکنند" نوشت: «آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه 17 – 9 – 2011 در اجلاس "بیداری اسلامی" یکبار دیگر هویت انقلاب های جهان عرب را اسلامی خواند.

این سایت اضافه کرد: آیت الله خامنه ای دلیل تحولات خاورمیانه را "تجدید عزت وکرامت ملی، برافراشتن پرچم اسلام، ایستادگی در برابر آمریکا و اروپا و مبارزه با رژیم صهیونیست" اعلام کرد.

سایت بی بی سی نیز با انتخاب "آیت الله خامنه ای: غرب در لیبی ضایعه بی جبران آفریده است" به عنوان تیتر خبر خود نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران گفت: «اگر دخالت نظامی ناتو و آمریکا نبود، ممکن بود مردم اندکی دیرتر پیروز شوند ولی در عوض این همه زیرساخت نابود نمی شد، این همه نفوس بی گناه از زنان و کودکان کشته نمی شدند.»

این سایت در ادامه آورده است: توصیه های آقای خامنه ای بیشتر حول این موضوع که انقلاب های منطقه را مردم انجام داده اند و این با آنچه در دهه های پنجاه و شصت میلادی گذشته متفاوت است زیرا در آن دوران بار سنگین انقلاب را "دستجات کودتاگر یا هسته های کوچک و محدود مسلح بر دوش داشتند.

سایت رادیو فردا نیز با انتخاب "هرگز به آمریکا، ناتو، فرانسه، انگلیس و ایتالیای جنایتکار اعتماد نکنید" به عنوان تیتر خبر نوشت: آیت الله خامنه ای در نشستی با عنوان اجلاس بین المللی بیداری اسلامی در تهران، آمریکا، ناتو، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا را رژیم های جنایتکاری که زمانی سرزمین های اسلامی را اشغال و غارت کرده بودند، توصیف کرد و خطاب به حاضران گفت که هرگز به آنها اعتماد نکنند.

رادیو فردا افزود: آقای خامنه ای تحولات تونس، مصر، لیبی و بحرین را ناشی از بیداری اسلامی و تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران دانست. رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفت که یکی از مهمترین خواسته‌های این ملت ها، نقش قاطع مردم و آراء ایشان در مدیریت کشور، برگزیده شدن حاکمان با رأی مردم، دوری از تحجّر و تعصّبهای جاهلانه و نفی تبعیض های قومی، مذهبی و نژادی و نفی صهیونیزم است. او هدف نهایی را ایجاد امت واحده‌ اسلامی و تمدن اسلامی جدید بر پایه عقلانیت و علم و اخلاق دانست.

سایت رادیو دویچه وله آلمان نیز با انعکاس سخنان رهبر انقلاب این تیتر را برای خبر خود انتخاب کرد: آیت‌الله خامنه‌ای: به آمریکا و ناتو اعتماد نکنید.

این سایت نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم افتتاحیه‌ نخستین اجلاس بین‌المللی "بیداری اسلامی" در تهران از ملت‌های منطقه خواست به آمریکا و ناتو اعتماد نکنند. رهبر جمهوری اسلامی ایران از این ملت‌ها خواست، همواره در میدان بوده و اصالت‌های خود را با حساسیت‌های بالا حفظ کنند.

سایت مردمک نیز با انتخاب "رهبر ایران: دخالت ناتو در لیبی ضایعه‌های بی‌جبران آفرید" به عنوان تیتر خبر خود می نویسد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در نخستین اجلاس بیداری اسلامی ورود و دخالت آمریکا و ناتو به لیبی را موجب به‌وجود آمدن ضایعه‌های بی‌جبران دانست.

مردمک در ادامه آورده است: رهبر جمهوری اسلامی بخش زیادی از سخنان امروز خود را به توصیه‌هایی به کشورهای منطقه درباره خطرهای پیش روی این کشورها و حفظ انقلاب اختصاص داد. او به کشورهای منطقه توصیه کرد که هرگز به آمریکا، ناتو و به رژیم‌های جنایتکاری چون انگلیس، فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین آنها را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنند.

شایان ذکر است بیانات رهبر معظم انقلاب همچنان در صدر اخبار رسانه های بین المللی و منطقه ای قرار دارد و این رسانه ها در بخش های مختلف خبری، به تحلیل و بررسی آن می پردازند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: جام نیوز