Gerdab.IR | گرداب

الهیان در نامه‌ای به رئیس مجلس آلمان خواستار شد؛

آلمان رئیس گروهک پژاک را به ایران مسترد کند

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۰

باید تاسف خود را به خاطر اعطای تابعیت آلمانی به رئیس گروه پژاک و عدم محاکمه یا استرداد این جنایتکار بین‌المللی ابراز کنیم.

به گزارش گرداب، "زهره الهیان"، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به "نوربرت لامرت"، رئیس مجلس ملی آلمان از جمهوری فدرال آلمان خواست تا رئیس گروه پژاک را دستگیر و محاکمه یا به جمهوری اسلامی ایران مسترد کند تا ایران با محاکمه و تحقق حق‌ دادخواهی منصفانه و جبران خسارت برای قربانیان و خانواده‌های آنها، ‌گامی مؤثر در پیشبرد و ارتقاء حقوق بشر بردارد.

در این نامه آمده است: در شرایطی که تصویب اسناد و انجام اقدامات ضد تروریستی از سوی اکثر کشورها در حال گسترش است و پیشگیری و سرکوب تامین مالی تروریسم و همچنین پیشگیری و جرم‌انگاری اقدامات تروریستی، جزء ضروریات مبارزه با تروریسم قلمداد می‌شود، متاسفانه همچنان شاهد فعالیت آزادانه گروهک‌های تروریستی در برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم هستیم.

این نامه یادآور شده است که بدون شک این گروهک‌ها بدون حمایت برخی دولت‌ها امکان اولیه حیات و فعالیت را ندارند. از جمله این گروهک‌ها می‌توان به گروهک تروریستی منافقین و گروهک تروریستی پژاک اشاره کرد.

اما باید تاسف خود را به خاطر حمایت‌هایی که از جانب اتحادیه اروپا از این گروهک‌ها انجام شده است و اعطای تابعیت آلمانی به رئیس گروه پژاک "عبدالرحمان حاجی احمدی" و عدم محاکمه یا استرداد این جنایتکار بین‌المللی ابراز کنیم.
 
در ادامه این نامه آمده است: این حمایت‌ها در حالی است که مسئولین کشورهای اروپایی از جمله حضرتعالی از وضعیت یک زن عکاس ابراز نگرانی می‌کنید.

عالیجناب در خصوص اطلاع بیشتر از گروه پژاک و حمایت برخی دولت‌ها، موارد ذیل را به استحضار می‌رسانیم:
1- گروه پژاک از سال 2004 میلادی پس از حمله آمریکا به عراق تجهیز و تقویت شد تا به عاملی برای ایجاد ناامنی در منطقه تبدیل شود.

2- بنابر اعتراف "ساموئل گاردینر" افسر اطلاعاتی نظامی‌ آمریکا، سایت ویژه پژاک با اعلام شماره حساب در آمریکا برای حمایت از پژاک افتتاح شده است.

3- رژیم غاصب اسرائیل نیز همواره شادمانی خود را پس از اعمال تروریستی پژاک ابراز کرده است.

4- اتحادیه اروپا نیز با فراهم آوردن مستند تبلیغاتی و انجام ملاقات و حمایت از حاجی احمدی به جای اتخاذ موضع ضد تروریستی، همواره از این گروهک تروریستی دفاع کرده است.

5- پلیس آلمان دو سال قبل حاجی احمدی را به مدت دو روز دستگیر و سپس آزاد کرد.

در این نامه یادآور شده است که گروه پژاک با خصلت ددمنشانه و دور از انسانیت به 248 مورد درگیری مسلحانه، 71 مورد مین‌گذاری، 53 مورد عملیات ترور، 9 مورد بمب‌گذاری، 880 مورد تهدید و ارعاب اقدام کرده و 359 نفر را مجروح و قاتل بیش از سیصد نفر و گروهک منافقین نیز عامل قتل بیش از 16000 نفر از ایرانیان است.

حال با توجه به اینکه پایان دادن به بی‌کیفری و مجازات عاملان جنایت علیه بشریت، جزء لاینفک برقراری صلح و امنیت بین‌المللی است:
از جمهوری فدرال آلمان توقع می‌رود رئیس گروه پژاک را دستگیر و محاکمه یا به جمهوری اسلامی ایران مسترد کند تا جمهوری اسلامی ایران با محاکمه و تحقق حق‌ دادخواهی منصفانه و جبران خسارت برای قربانیان و خانواده‌های آنها، ‌گامی مؤثر در پیشبرد و ارتقاء حقوق بشر بردارد.
زهرا الهیان
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی
 
منبع: فارس